Ga naar inhoud
  • 0

Veld uit related table vult niet


Zjem

Vraag

 Hoi,

Ik heb twee tables (report en lessen). In lessen staat (jaar, les en punten)

In report staat student naam, jaar, les en punten. Ik heb via conditional value list jaar en les aangemaakt.

Nu wil ik dat het punten veld zichzelf vult met data die bij de geselecteerde les hoort. Maar dat lukt me niet.

Heb een bestand bijgesloten waar mijn probleem in zit. Wie kan mij op weg helpen?

Screenshot 2020-03-28 at 21.33.08.png

Screenshot 2020-03-28 at 21.33.01.png

Conditional fields.fmp12

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De relatie naar "Lesson 2" die je hebt gelegd is onjuist. In de bijlage "Conditional Field Edited" heb ik die gecorrigeerd.

Die relatie is alleen gebaseerd op de naam en dat is niet zo verstandig. Je kan beter "onderhuids" een relatie leggen met de ID van het gerelateerde record (met de PrimaryKey). Zo kan je de naam gemakkelijk wijzigen en hoef je niet alle historie te corrigeren wanneer je dat doet. Het keuzelijstje moet dan wel een venstermenu worden ipv een dropdown lijst, omdat anders de gebruikers de ID zouden zien ipv de gekozen naam. Dat heb ik in de bijlage "Conditional Field IDs" aangepast. Je ziet dat het maar een kleine wijziging is.

Conditional fields edited.fmp12 Conditional fields IDs.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...