Ga naar inhoud
  • 0

Fout 1408 Uitgebreide fout (ODBC)


Donamd

Vraag

Ik kom vandaag al een paar keer fout 1408 Uitgebreide fout (ODBC) tegen als ik gegevens uit een externe database op internet wil consulteren.

Op de layout zie ik wel dat de gegevens getoond worden, maar bij de zoekopdracht om een bepaald record op te zoeken bekom ik deze fout.

Iemand een idee wat hier de reden voor kan zijn.

Als ik na de fout een controle doe met Get ( LaatsteExterneFoutGegevens ) opvraag bekom ik volgende :

[MySQL][ODBC 8.0(a) Driver][mysqld-5.7.28-cll-lve]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''%HMRZ0550' at line 1

 

 

aangepast door Donamd
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bekend probleem. Voor ik een record opsla (waar o.a. adres velden in staan die regelmatig geknipt & geplakt worden) loop ik door alle velden en verwijder alle formatting en extra enters door dit te doen:

TextFormatRemove ( Trim ( Substitute ( Get(ActiveFieldContents) ; ¶; " " ) ) ) )

aangepast door Sumar
Link naar reactie
  • 0

Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden.  Ik laat de gebruiker een waarde ingeven in een zoekveld welk gebruikt wordt in de query om de gegevens uit de MySQL database op te zoeken.  Als de gegevens voor het zoekveld handmatig via het toetsenbord ingevoerd worden is er geen probleem.

De gegevens die de gebruiker dient in te geven komen bij hem toe via een mail.  Soms gebeurt het dat de gebruiker met copy en paste vanuit de mail de gegevens copieert en in het zoekveld kleeft.  Hierdoor wordt er blijkbaar iets anders gekopieerd dan dat de gegevens manueel ingevoerd worden.

Visueel gezien op het scherm is hier geen verschil zichtbaar.

Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat er inderdaad met copy en paste uit een andere programma andere waardes van vermoed ik ascii waarden worden ingevoerd, maar weet niet meer hoe dit juist in elkaar zat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...