Ga naar inhoud
  • 0

Welkomstekst


AlbertUrk

Vraag

Ik heb een toepassing gemaakt en nu wil ik graag in het op het openingsvenster een leuke tekst zetten. Het liefst iedere dag een andere. Wie weet er een mogelijkheid om dit te doen. Bijvoorbeeld door een tekst uit een lijst te halen, mooi zou zijn als dit willekeurig kan zodat het niet te voorspelbaar wordt. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een willekeurige variabele te maken.

Nou zoiets dus. 

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur geleden zei menno:

Als je een lijst hebt, dan kan je met 


Let ( [ 
	myList = lijst_met_waarden ; 
	n = ValueCount ( myList )
] ; 
	GetValue ( myList ; Ceiling ( random * n ) ) 
)

een waarde daaruit oppikken.

Ik begrijp het nog niet helemaal. Of helemaal niet. stel mijn list heet "welkomsteksten" hoe ziet het script er dan uit?

Link naar reactie
  • 0

lijst_met_teksten = welkomsteksten

Jouw "welkomsteksten" zou een veld kunnen zijn waarin je simpelweg regels hebt met welkomsteksten. Het zou echter ook een tabel kunnen zijn met records met voor iedere tekst een record. Het is dus aan jou om te bepalen hoe je dat ophaalt cq in de formule implementeert. Ook dat kan weer op allerlei verschillende manieren en/maar is afhankelijk van hoe jouw welkomsteksten beschikbaar zijn.

Alleen de naam is niet voldoende om jou in de goede richting te helpen

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden zei menno:

lijst_met_teksten = welkomsteksten

Jouw "welkomsteksten" zou een veld kunnen zijn waarin je simpelweg regels hebt met welkomsteksten. Het zou echter ook een tabel kunnen zijn met records met voor iedere tekst een record. Het is dus aan jou om te bepalen hoe je dat ophaalt cq in de formule implementeert. Ook dat kan weer op allerlei verschillende manieren en/maar is afhankelijk van hoe jouw welkomsteksten beschikbaar zijn.

Alleen de naam is niet voldoende om jou in de goede richting te helpen

Ik heb een invoerlijst gemaakt van het veld wekomsteksten, daar staan verschillende teksten in. Ik dacht dat dat de bedoeling was? Dus de eerst optie heb ik een veld met teksten

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...