Ga naar inhoud
  • 0

Fout 501 in Datum - Tijd veld


Donamd

Vraag

Ik heb in Filemaker een link naar een externe Mysql database.  In een script wil ik de waarde van veld met tijdstempel aanpassen.  Ik bekom echter fout 501.  In de structuur van de mysql database is het type van het veld datetime.  De layout van het veld is YYYY-MM-DD uu:mm:ss

Als ik het veld zelf samenstel met

Year ( Get ( HuidigeDatum )) & "-" & Month ( Get ( HuidigeDatum )) & "-" & Day ( Get ( HuidigeDatum )) & " " & Get ( HuidigeTijd )

bekom ik fout 501.

Wat doe ik hier fout ?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met volgende

Timestamp ( Get ( HuidigeDatum ) ; Get ( HuidigeTijd ))

krijg ik geen foutmelding maar zie dat de layout van de gegevens niet overeenkomt met de overige ingevoerde gegevens. Nu wordt genoteerd 10/05/2020 21:30:26 ipv 2020-05-10 21:30:26 zoals alle andere waarden in de database genoteerd staan.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden ?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de berekening in mijn script als volgt aangepast zodat bij maand en dag er een voorloop nul wordt toegevoegd.  Bij de vermelding Get ( HuidigeTijd )  wordt automatisch de voorloop nullen voorzien.

De fout blijft echter bestaan.

 Year ( Get ( HuidigeDatum )) & "-" & Right ( "0" & Month ( Get ( HuidigeDatum )) ; 2 ) & "-" & Right ( "0" & Day(Get( HuidigeDatum )) ; 2 )
 & " " & Get ( HuidigeTijd )

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...