Ga naar inhoud

XML bestanden importeren


oscar

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik ben bezig met een projectje om XML files in te lezen.
De conversie werkt en filemaker import van de test XML bestand welke ik laat maken.
Maar nu heb ik er iedere dag zo'n 400 die ik moet importeren, en het lukt mij gewoonweg niet om meerdere bestanden te automatisch in te lezen, doormiddel van een loop bijvoorbeeld
Nu is de vraag of dit eigenlijk wel kan?

Wie kan mij helpen met een opzetje of de juiste info

Link naar reactie

Ook goedemorgen,

een xml kun je importeren door het als een tekst in te lezen, of als een fmxml direct te importeren. 
Als de bestanden in een map staan, dan kun je de namen van de bestanden ophalen met bv de BaseElements plugin. Als je de xml als een tekst inleest dan kun je de bestanden een voor een inlezen. In het geval dat je het bestand importeert dan is het het handigste om de bestanden een voor een te hernoemen naar bv import.xml en dan te importeren. 

Link naar reactie

Het kan zeer zeker. Ik heb enkele jaren geleden een systeem mogen bouwen dat meetgegevens van energiemeters (TMR-data) verwerkte. Batch-gewijze updates van 1.000-en kleine XML-bestandjes. Zet FMS aan het werk; je kan het import-proces heel precies inrichten. En vervolgens knappe tools daarop ontwikkelen.

aangepast door Marsau
correctie
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Goedmorgen, het is allemaal gelukt met XML's  importeren, dit gaat helemaal automatisch en via een applescript zorg ik dat de map wordt geleegd als ik de bestanden heb geïmporteerd.
Iedere XML bevat beat eigenlijk een record, maar er worden ook XML gegenereerd waar binnen een Xml meerdere record staan (zie bestand)
is er een mogelijk om deze in te lezen en te laten tellen hoeveel (Partversions) erin staan? En aan de hand daarvan voor ieder part daarvan een record met de juiste tevens erin te verwerken?

417568 - 351276_test 2.xml

Link naar reactie

hoe importeer je de xml nu? als tekst waarna je de inhoud van de velden haalt uit de tekst, of importeer je de gegevens via een directe import? in dat geval zou je x records moeten krijgen.

(in het eerste geval moet je kijken hoeveel records er in de xml staan en per record een nieuw record aanmaken)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...