Ga naar inhoud
  • 0

Portaalregel autonummering?


marcelboot

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wil je ook iets doen met de nummering of alleen tonen?

Als je het alleen wilt tonen dan staat de oplossing in de link van Sumar.

Bij gebrek aan kennis heb ik ooit nummers aan portaalrijen gegeven door via een loop een hulpveld in te stellen met de nummering. Werkte goed in een kleine database.
Na elke handeling (aanpassen, toevoegen, verwijderen) moest de nummering opnieuw worden ingesteld, dus niet aan te bevelen bij grote databases.

Link naar reactie
  • 0

Hi Marcel, je moet nader specificeren/bedenken wat je met die nummering wilt:

- mag die volledig dynamisch zijn

- gefixeerd, opgeslagen, maar niet noodzakelijk sluitend

- idem, maar dan altijd sluitend

- moet je de volgnummering kunnen aanpassen met behoud van sluitendheid

Etc.

Pas als je dit weet, kan je over de oplossing gaan nadenken.

aangepast door Marsau
Link naar reactie
  • 0

Het lijkt er op dat je alleen maar een opvolgende nummering wilt t.b.v. het tonen van de portaalrecords. Ze moeten ten alle tijde opvolgende zijn en alleen worden getoond als er een portaalrecord is. Correct?

Dan lijkt me de suggestie van @Sumar de beste: plaats een tekststring {{RecordNummer}} op de portaal zoals je een veld er op plaatst. Zie: https://fmhelp.filemaker.com/help/18/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Finserting-merge-variables-on-layout.html en https://fmhelp.filemaker.com/help/18/fmp/nl/#page/FMP_Help%2Finserting-variables-on-layout.html%23ww1029019 

 

 

Wil je nu toch een bepaald gegeven "veldnaam" van een bepaalde portaalrij hebben dan kan je gemakkelijk aan dat gegeven komen door bijvoorbeeld sql te gebruiken:

ExecuteSQL ( 
	"SELECT veldnaam FROM relatienaam WHERE uniekrecordid=?" ; 
	"" ; "" ; 
	GetValue ( List ( relatienaam::uniekrecordid ) ; portaalrijnummer ) 
)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik een script na het verlaten van het eerste invoerveld. Dat geeft het volgende nummer aan dat record en dat is niet te veranderen, noch te verwijderen. In mijn ogen staat het dan permanent goed.

 

Dit is het script: Veld instellen [regelnummer; Case ( IsEmpty (regelnummer);1;Totaal regels)]

aangepast door marcelboot
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...