Jump to content
  • 0

Mailen met behulp van redirect page

Annick

Question

Posted

Ik gebruik een redirect page om een record te mailen, nadat een record aangepast is, omwille van het feit dat ik geupdate informatie wil doorsturen.

Het probleem is dat in mijn -MailSub tag FMPro velden gebruik die niet up to date zijn als dit niet gebeurd via een redirect page.

Volgende code wordt gebruikt in de header van mijn redirect pagina:

Het probleem dat ik nu heb is hetvolgende: als in het veld PROBLEMD één of ander karakter gebruikt wordt dat herkenbaar is als HTML krijg ik een error melding in mijn browser, (Bv. als er dubbele kwotes gebruikt worden) maar als je dan in de database gaat kijken is dit wel goed aangepast.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of hoe ik dit error in mijn browser kan vermijden?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Annick,

ik los dit op door een script in FM de email te laten sturen en niet via de CDML-tags zelf. Dit script maakt gebruik van de SMTPit plugin (http://www.cnsplug-ins.com/)

In je HTML start je dat script op door in de pagina de tag -Script en als value "jouw_scriptnaam" toe te voegen. Alle andere tags mbt mail vallen dan weg in jouw regel. Op deze manier wordt er na een EDIT, ADD en DUPLICATE een mail verstuurd.

jouw regel wordt dan zoiets als : FMPro?-db=FUEL-POS.FP5&-lay=RPS&-format=e_rec_re.htm&-recid=[FMP-Currentrecid]&-script="email_versturen"&-Edit">

• 0
Posted

Rony,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de plug even gedownload en geinstalleerd, het lijkt inderdaad de ideale oplossing voor mijn probleem.

Nog één vraagje, ik gebruik momenteel een HMTL document als - MailFormat tag. In deze HTML zitten ook een aantal FMPro velden met hyperlinks. Weet jij misschien hoe kan ik dit opnemen in mijn script van SMPTit ? (Ik ben namelijk niet zo goed thuis in de scripting van FileMaker)

Het zou in ieder geval rechtstreeks in de body van de mail moeten komen en niet als attachment.

Groeten,

Annick.

• 0
Posted
In deze HTML zitten ook een aantal FMPro velden met hyperlinks. Weet jij misschien hoe kan ik dit opnemen in mijn script van SMPTit ?

in je "email"-script zet je volgende scriptstap :

SetField SMTPbericht =

External("SMTP-ClearAll"; "") & "¶" &

External("SMTP-HostAssign"; gSMTP_server) & "¶" &

External("SMTP-ToAssign"; gTo) & "¶" &

External("SMTP-FromAssign"; gFrom) & "¶" &

External("SMTP-SubjectAssign"; gSubject) & "¶" &

External("SMTP-BodyAssign"; gBody) & "¶" &

External("SMTP-Send"; "")

gSubject is dan een berekeningsveld, type tekst, met als berekening een "concatenatie" van de velden L_COUNT & TOTALSTATUS & ASSIGNEDTO & PROBLEMD

ik ga hierboven even van de veronderstelling uit dat alle velden tekstvelden zijn, zoniet maakt je gebruik van NUMTOTEXT, DATETOTEXT etc.

eventuele hyperlinks ga je mee moeten concateneren in het veld gSubject :

bvb .... & "" & ..... & "" & ........

legende :

SMTPbericht is een veld van type tekst

gSMTP_server is jouw SMTP-server

gTO is het emailadres van de bestemmeling

gFrom is het emailadres van jouw

gSubject is de titel van de mail

gBody is de inhoud

Hopelijk helpt dit je weer verder.

• 0
Posted

Het werkt !!!!!

Enkel voor de body van de email heb ik nog problemen omdat ik vroeger een HTML pagina meestuurde waarbij de FMPRo velden in een tabel staan.

Ik zal even uitproberen of het ook deftig is zonder tabel.

In ieder geval bedankt voor al je hulp.

• 0
Posted

Rony,

Het is wel erg laat maar toch heb ik het antwoord gevonden voor mijn problemen.

Zonder de SMTPit Plugin, want hier kon ik geen email met mijn velden in tabelvorm opnemen.

Wat ik gedaan heb is hetvolgende:

Volgende code werd gebruikt in de header van mijn redirect pagina:

Nu heb ik bij [FMP-FIELD:PROBLEMD, URL] toegevoegd en alle problemen zijn van de baan.

Toch nog bedankt voor je support.

Annick.