Ga naar inhoud
  • 0

Info over nieuwe features


hans erik

Vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Normaal gesproken zou ik het volgende in Tips & Tricks plaatsen, maar omdat dit echt alleen maar werkt in FM19 zet ik hier neer.

Deze feature is niet door Claris gedocumenteerd en is per toeval ontdekt door mijn oud collega @Jos Hofman 

Het is een shortcut/sneltoets die in lay-out modus kan worden gebruikt.
MacOS: command-option-k
Windows: control-alt-k

Met deze shortcut verschijnt er een zoekbalk à la Spotlight op de mac. In de zoekbalk staat de tekst "Open quickly"/"Snel openen" en daar kan je dan de (gedeeltelijke) lay-outnaam opgeven die je zoekt. Vervolgens click je op de gewenste lay-outnaam.

Dit is vooral op Windows erg handig, want daar is nu in versie 19 nog steeds die oude bug ** aanwezig. 

** Het lukt op Windows niet om via de lay-outlijst links bovenin, naar een lay-out te gaan met een nummer >255. Je komt via die weg nog steeds op de laatste lay-out terecht. Het enige alternatief tot nu toe was scrollen of via lay-outbeheer een nieuw venster opnenen

Link naar reactie
  • 0

Vandaag het webinar van Todd Geist over Javascript Integration gevolgd. Weinig echte nieuwe dingen, maar toch wat wijzer geworden. De Javascript functie die in de plaats komt van de callback blijkt onderdeel te zijn van een Javascript object dat onderdeel is van de Webviewer. Maar je ziet er niks van, het laadt kennelijk geheel op de achtergrond, onzichtbaar.

Ook de execute data API functie is een interessant beestje: volgens mij is het een soort ‘json-equivalent’ van executeSQL, alleen werkt het natuurlijk niet context onafhankelijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...