Ga naar inhoud
  • 0

Script 1x per dag automatisch starten


Gerard Exis

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bijgevoegd een timer bestandje. Zodra je het opent, zal de timer beginnen lopen, en berekenen wanneer dit de volgende keer mag uitgevoerd worden.

De waarde van de startTijd mag je altijd aanpassen. De waarde van het veld "interval" laat je best op 60 seconden staan.

Zodra je het venster sluit, zal de timer stoppen.

Er zit een "plaatshouder" scriptje in dat je kan laten verwijzen naar je eigen script.

Menno z'n oplossing is weliswaar waterdicht, maar misschien wil je een wat simpelere oplossing, voor deze moet echter FileMaker opgestart zijn, en het venstertje open.

dagelijkse verkopen.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien wil je dit op een werkstation doen en niet op FMServer.

Ik doe dat voor sommige zaken ook (op Windows) en dan pak ik het als volgt aan:

1) Een startbestandje maken dat met een scripttrigger (on first window open) direct met een scriptje het bestand en FileMaker afsluit (wel even escape inbakken met bijvoorbeeld de ctrl-toets.
2) Een scriptje in dat startbestand maken dat in het andere bestand het, in jouw geval download-, script laat uitvoeren.
3) In het startbestand een scripttrigger toevoegen dat (on last window close) het scriptje van regel 2 uitvoert.
4) Maak een windows-batch bestandje bijvoorbeeld: schedule.bat met de volgende inhoud:

@echo off
start "C:\Program Files\FileMaker\FileMaker Pro 16 Advanced\FileMaker Pro 16 Advanced.exe" "C:\<pad_naar_bestand>\<startbestandje>.fmp12"

Je moet uiteraard <pad_naar_bestand> en <startbestandje> even vervangen voor de voor jou juiste pad en bestandsnaam
5) Maak met de windows task-scheduler een schedule die jouw batch-bestandje uitvoert.

Let hier wel bij op dat windows deze taak als een onzichtbare user gaat uitvoeren. Zelfs als je FileMaker al open hebt staan, dan zal Windows evengoed nog een instance opstarten. Tenminste zo werkt het op de Pro en Enterprise versies van Windows 10.

Link naar reactie
  • 0

Heren,

dank voor jullie input, heeft mij geholpen.

ik heb het bestandje van Peter gebruikt, super dank je wel.

krijg alleen een melding als ik in andere layout’s ga en de script van Peter draait op de achtergrond.

de melding luid als volgt: deze bewerking kan niet worden voltooid omdat het doel geen deel is van een gerelateerd tabel.

hoe ik dit moet oplossen weet ik niet, maar goed, vanavond test draaien, 23.10 weet ik of het allemaal goed gaat. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...