Ga naar inhoud
  • 0

TextFont gebruiken voor labels?


Kees Velker

Vraag

Ik wil het font van de labels in mijn database eenvoudig door de gebruiker kunnen laten wijzigen. Daarvoor heb ik een instellingen tabel aangemaakt met een veld waarin het gewenste lettertype kan worden opgegeven. Iemand een idee hoe ik een label van deze instelling afhankelijk kan maken? Kan ik hiervoor TextFont gebruiken en hoe? 

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Thx, ga ik proberen. Het is eigenlijk een experiment. Via stijlen kan het vrij simpel, maar eigenlijk zou ik het liefst via één instelling het gewijzigde font laten doorwerken. Dat is voor calculated fields best simpel. Voor labels kon ik dat zo gauw niet verzinnen. 

merge fields .. hoe pas ik daar het berekende font op toe?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans Erik,

Dat klopt. Mijn idee was eigenlijk dat ik voor labels en invoer aparte velden in een preference tabel zou maken. Vanuit de invoer, buttons, etc. wordt dan mbt van het TextFont commando de veldwaarde voor resp. invoer- of labelfont gebruikt. Zo kan je in een keer de uitstraling van een applicatie veranderen. Calculated fields is geen probleem, daarin kun je natuurlijk TextFont al meenemen, maar labels...  daarom de vraag..

 

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden zei bigbadwolf:

Je kunt ook buttonbars gebruiken als label… daar kun je de tekst wel met een calculatie bepalen.

Ja, dat had ik inderdaad ook bedacht. Kleven daar bezwaren aan? Anders is dat een prima werkbare oplossing. Dacht het mogelijk negatieve invloed op performance zou hebben.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...