Jump to content
  • 0
Donamd

Update naar FMS 19

Question

Ik heb momenteel Filemaker Server 17 draaien met 5 gebruikers op windows en heb een licentie waarmee ik de nieuwe versie's van Filemaker kan installeren.

Versie 18 heb ik overgeslaan maar wil nu wel de nieuwe FMS 19 installeren.

Doordat ik dit nog niet eerder gedaan heb en hiermee geen fout wil maken, aangezien ik hier niet zo vertrouwd mee ben zou ik willen vragen hoe ik de upgrade best uitvoer.

Blijft FMS 17 nog functioneren als ik FMS 19 installeer ? 

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  1. Maak een backup van de machine of als het een VM is, maak een snapshot.
  2. Sla je scriptschedules op (daarmee sla je ook meteen jouw backupschedules op) in het tabblad scriptschedules rechtsboven zit de knop load/save ...
  3. Schrijf je overige instellingen ergens op: Afwijkende paden voor databases, backups etc.
  4. Stop FileMaker Server
  5. Verwijder nu FileMaker Server 17
  6. Leeg de java en browser-cache
  7. Installeer FMS 19
  8. Configureer via de deployment de paden en andere instellingen, behalve de schedules en backups
  9. Importeer nu de scriptschedules uit stap 2 en als je de paden voor databases en backups exact hebt overgenomen, hoef je aan de schedules voor scripts en backups niks te wijzigen

Zie verder ook nog: https://help.claris.com/en/server-installation-configuration-guide/#existing-overview mijn beschrijving wijkt een heel klein beetje af :-) 

• 0

Geen wijsneuzigheid:

wellicht nog toevoegen: SSL her-installatie en de installatie van de Java Runtime omgeving. (als 10 en 11?).

• 0

Ok, alvast bedankt voor de info.

Voor alle zekerheid ga ik de installatie eerst even uitvoeren op een reserve pc.

Als dit vlotjes verloopt ga ik de installatie op de server installeren.

Werkt de installatie als een proefversie indien ik het bestand LicenseCert.fmcert niet mee kopieer of is dit wel nodig om te functioneren ?