Ga naar inhoud
  • 0

Update naar FMS 19


Donamd

Vraag

Ik heb momenteel Filemaker Server 17 draaien met 5 gebruikers op windows en heb een licentie waarmee ik de nieuwe versie's van Filemaker kan installeren.

Versie 18 heb ik overgeslaan maar wil nu wel de nieuwe FMS 19 installeren.

Doordat ik dit nog niet eerder gedaan heb en hiermee geen fout wil maken, aangezien ik hier niet zo vertrouwd mee ben zou ik willen vragen hoe ik de upgrade best uitvoer.

Blijft FMS 17 nog functioneren als ik FMS 19 installeer ? 

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  1. Maak een backup van de machine of als het een VM is, maak een snapshot.
  2. Sla je scriptschedules op (daarmee sla je ook meteen jouw backupschedules op) in het tabblad scriptschedules rechtsboven zit de knop load/save ...
  3. Schrijf je overige instellingen ergens op: Afwijkende paden voor databases, backups etc.
  4. Stop FileMaker Server
  5. Verwijder nu FileMaker Server 17
  6. Leeg de java en browser-cache
  7. Installeer FMS 19
  8. Configureer via de deployment de paden en andere instellingen, behalve de schedules en backups
  9. Importeer nu de scriptschedules uit stap 2 en als je de paden voor databases en backups exact hebt overgenomen, hoef je aan de schedules voor scripts en backups niks te wijzigen

Zie verder ook nog: https://help.claris.com/en/server-installation-configuration-guide/#existing-overview mijn beschrijving wijkt een heel klein beetje af :-) 

Link naar reactie
  • 0

Ok, alvast bedankt voor de info.

Voor alle zekerheid ga ik de installatie eerst even uitvoeren op een reserve pc.

Als dit vlotjes verloopt ga ik de installatie op de server installeren.

Werkt de installatie als een proefversie indien ik het bestand LicenseCert.fmcert niet mee kopieer of is dit wel nodig om te functioneren ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...