se7en Posted June 22, 2020 Share Posted June 22, 2020 Mappen aanmaken via de wegviewer op PC lukt maar met Mac heb ik toch wat meer problemen. Ik had er uiteindelijk iets op gevonden met AppleScript maar helaas wordt dit niet meer ondersteund door de laatste Mac-versie. In bijlage het script dat tot High Sierra werd gebruikt. Kan mij iemand een alternatief geven voor MacOS Catalina Quote Link to comment
0 menno Posted June 22, 2020 Share Posted June 22, 2020 Je hebt dit gepost in FM18, dus ik neem aan dat je dat ook echt gebruikt. Bijgaand voorbeeld werkt namelijk alleen maar met FM18+ De werking van het script is supersimpel: 1) Het pad naar een dummybestand wordt berekend 2) Het dummybestand wordt met de stap "Create data file" aangemaakt en daar staat "create folders" aangevinkt. 3) Tenslotte wordt het dummybestand gewist en het mappenpad dat je wilt blijft achter. Werkt op Mac én PC Mappen Aanmaken.fmp12 Quote Link to comment
0 se7en Posted June 23, 2020 Author Share Posted June 23, 2020 Werkt perfect. bedankt. Op PC heb ik de mogelijkheid om deze map te tonen via de webviewer. Is dit ook mogelijk op mac en kan ik ook het volume munten. Via applescript deed ik dit via lijn 22 en 23 van mijn script. Quote Link to comment
0 menno Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 gebruik de scriptstap "Open URL" met daarin de waarde die ik heb overgenomen uit jouw screenshot: "smb://192.168.22.2/docs/" En dan wordt die schijf gemounted. Quote Link to comment
0 se7en Posted August 30, 2020 Author Share Posted August 30, 2020 Wat doe ik verkeerd om de Web Viewer op Mac te laten werken met de aanmaak van een map. (zie aanpassing) Op PC lukt het mij wel. Mappen Aanmaken web.fmp12 Quote Link to comment
0 menno Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 Je kan in de webviewer op MacOS geen mappen tonen zoals op Windows. Als je een lokale map wilt openen op MacOS kan je dat doen met: file:// & Get ( DesktopPath ) & ".DS_Store" Quote Link to comment
0 se7en Posted August 30, 2020 Author Share Posted August 30, 2020 Bedankt. Kan je via Mac die map laten sluiten ook. Quote Link to comment
0 menno Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 Applescript biedt daar waarschijnlijk wel een oplossing voor, zou je misschien ook kunnen gebruiken om een map te openen Quote Link to comment
0 se7en Posted August 30, 2020 Author Share Posted August 30, 2020 Ik gebruik nu applescript maar kent wat problemen met Catalina. Quote Link to comment
0 se7en Posted October 26, 2020 Author Share Posted October 26, 2020 Kan men via FM controleren of een netwerkschijf gemount is. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 Als alternatief kun je kijken naar de MBS plugin. Dit heeft veel mogelijkheden om het OS te beheren. Misschien ook een prettiger alternatief dan AppleScript omdat het voor veel functies minder afhankelijk is van het OS zelf. Quote Link to comment
0 se7en Posted November 15, 2021 Author Share Posted November 15, 2021 Op 30-8-2020 om 11:24, se7en zei: Wat doe ik verkeerd om de Web Viewer op Mac te laten werken met de aanmaak van een map. (zie aanpassing) Op PC lukt het mij wel. Mappen Aanmaken web.fmp12 176 kB · 2 downloads Via FM 19 en windows 10 is het mij niet meer mogelijk om via de webviewer een map te openen. Kent iemand hiervoor een oplossing of zou dit niet meer ondersteund worden in deze versie ? Quote Link to comment
0 se7en Posted December 31, 2021 Author Share Posted December 31, 2021 Welk pad dien je te gebruiken om via het voorbeeld "mappen aanmaken" een tempory.txt file weg te schrijven naar een mount-volume op mac. Quote Link to comment
Question
se7en
Mappen aanmaken via de wegviewer op PC lukt maar met Mac heb ik toch wat meer problemen.
Ik had er uiteindelijk iets op gevonden met AppleScript maar helaas wordt dit niet meer ondersteund door de laatste Mac-versie.
In bijlage het script dat tot High Sierra werd gebruikt.
Kan mij iemand een alternatief geven voor MacOS Catalina
12 answers to this question
Recommended Posts