Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met wachtwoorden inloggen in Claris gehost bestand


hgroenewegen

Vraag

Geachte forumleden, sinds kort laat ik bestanden hosten bij Claris. Hiervoor moet een pakket bij Claris worden afgenomen. Ik heb gekozen voor een eenvoudig pakket (max. 5 gebruikers). Al eerder heb ik deze (zelfde) bestanden laten hosten. Ik merk dat er bij Claris een duidelijk verschil is in beveiliging t.o.v. eerdere hostingbedrijven. 

Probleem: ik wordt automatisch ingelogd in het gehoste bestand (en ik wil graag een wachtwoord gebruiken)

Situatie: (na uploaden van bestand naar Claris) bij openen van lokale FM versie (18.0.3) moet het gehoste bestand worden benaderd via een Filemaker ID. Deze is aangemaakt bij Claris en bestaat uit een e-mail adres en een wachtwoord. In lokale FM met bestaande Filemaker ID's (dus niet voor een lokaal bestand) gebruikers aangemaakt met bijbehorende email adressen en wachtwoorden. Er wordt contact gelegd met Claris en beschikbare bestand is zichtbaar en te openen. Helaas, hoe ik het ook instel (alleen lokaal, bij Claris is niet veel in te stellen), het bestand wordt geopend zonder de vraag naar een wachtwoord.

Vraag: waar en hoe kan ik instellen dat ik verplicht word een wachtwoord voor het bestand op te geven.

Extra info: - Bij aanmaak bij Claris wordt gevraagd een gebruikersgroep aan te maken. Dat heb ik gedaan. Uiteraard heb ik alle gebruikers in deze groep gezet (allemaal zelfde rechten). Ik kan niet achterhalen wat de functie of de consequentie is van het gebruik van deze groep. - Eén gebruiker krijgt regelmatig een timeout en moet elke keer haar filemaker id en wachtwoord intypen (omgekeerd probleem dan dat van mij....). Ik weet zeker dat ik voor haar de verplichte re-authentication heb uit gezet. (En disconnect user uitgezet).

Is er een forumlid dat ervaring heeft met zelfde problematiek?

Ik kijk uit naar een reactie/oplossing.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In de cloud werkt de authenticitatie anders. De lokale FM accounts worden volledig gepasseerd. Wel kan je privilegesets aanmaken, en claris-ids daaraan toekennen.

En ja, als je met je ID ingelogd bent op de cloud, dan ga je automatisch de applicaties in waar je toegang toe hebt. Ik hoop dat dit is wat je ervaart. Er zal binnen de applicatie niet om een wachtwoord worden gevraagd. Ook een scriptstap 'Opnieuw aanmelden' werkt niet.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 30/06/2020 om 23:08 zei Marsau:

In de cloud werkt de authenticitatie anders. De lokale FM accounts worden volledig gepasseerd. Wel kan je privilegesets aanmaken, en claris-ids daaraan toekennen.

En ja, als je met je ID ingelogd bent op de cloud, dan ga je automatisch de applicaties in waar je toegang toe hebt. Ik hoop dat dit is wat je ervaart. Er zal binnen de applicatie niet om een wachtwoord worden gevraagd. Ook een scriptstap 'Opnieuw aanmelden' werkt niet.

 

Beste Marsau,

Dank voor je antwoord. Ik begrijp de consequenties nu, maar ben het er niet helemaal mee eens (laptop gestolen, gegevens op straat). Een ander probleem dat ik bij Claris ervaar is dat de API niet meer werkt. Ik heb de webdesigner mijn FM cloud inloggevens gegeven maar de API houdt authorisatieproblemen. Komt dat omdat ik mijn admin [full acces] account heb ondergebracht bij de reguliere (beperkte toegang) gebruikers groep (privilegeset). Zou het kunnen dat mijn account nu de rechten van deze groep overneemt? En ik dus de admin account buiten deze gebruikersgroep moet plaatsen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...