Ga naar inhoud
  • 0

Downloaden bestanden via de console van fms19


menno

Vraag

In de console van fms19 kan je net zoals die van fms18 bestanden sluiten en vervolgens downloaden. Helaas lukt dat niet meer... 

Ik kreeg vandaag bezoek van iemand en liet zien dat ik een FMServer op Linux heb draaien. Ik wilde de laatste versie van een bestandje hebben en dacht die even via de console te downloaden.

Helaas, dat lukte niet en dacht het probleem te kunnen verklaren met het feit dat de Linux-versie een beta-versie is, maar wat bleek? Op mijn Windows 2019 server bleek hetzelfde aan de hand: je kan wél het commando "download" opgeven, maar er gebeurt helemaal niks.

De rechten voor de bestanden staan goed: 

-rw-rw-r--.  1 fmserver fmsadmin   2584576  3 jul 01:19 MyDemoFile.fmp12

Ik hoorde dat dit in FileMaker-Cloud óók hetzelfde probleem is en dat een backup terugzetten neerkomt op het terugplaatsen van een "snapshot" van je bestandssysteem .... hoe mooi ik FMP19 ook vind, dit is wat mij betreft voor Cloud een regelrechte "stenen muur" om te starten met Cloud.

Overigens is de oplossing het bestandje met scp te downloaden:

scp menno@myserver.voorbeeld.nl:MyDemoFile.fmp12 Desktop

Alleen gaat je dat op FMCloud niet lukken

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank jullie voor deze tip en ik zal het morgen even bekijken. 
 

De interface schiet nog steeds serieus te kort en nu gaan ze dezelfde idiote grappen uithalen als Apple met het MacOS doet? Laat ze eerst eens zorgen dat uploaden, downloaden én backups terugzetten gewoon met één enkele interface kan. Er bij de configuratie weer gewoon mappen kunnen worden aangewezen ipv in java-formaat in te moeten voeren. Instellingen zoals de cache, de beveliging en àlle backups weer in de console te kunnen definiëren.  Om maar enkele voorbeelden te noemen.
 

Nogmaals, ik vind FileMaker een prachtig programma en ben een vervent voorstander van het gebruik van FMServer, maar de bediening van FMS is nog steeds waardeloos. Er is geen enkele interface waar je alle instellingen kan aanpassen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...