Jump to content
  • 0

developer en dan

pjotter

Question

Posted

Ik zit met een drietal vragen:

1/Als ik een zelfstandig programma maak met developer van mijn database kan ik dan nog mijn data benaderen en importeren in een andere database.Ik kan mij voorstellen dat ik nog aanpassingen wil maken nadat het programma al een tijdje draaid. De vereniging heeft dan al hier mee gewerkt en nieuwe record aangemaakt. Die zouden dan weer in de nieuwe geimporteerd moeten worden kan dit?

2/ Ik werk nu met de mac is dan het zelfstandig programma ook te gebruiken op een pc of moet ik dit voor een pc apart doen?

3/Is het zelfstandig programma ook te gebruiken via het internet?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Vraag 1: Ja.

Vraag 2: Nee en dus ja (je stelt ook een of-vraag!):voor elk platform moet je de runtime apart aanmaken: die voor de Mac draait niet op Windows, die voor Windows draait niet op de Mac.

Vraag 3: Nee, tenzij je FileMaker-licenties aanschaft voor elke gebruiker. Maar via Internet zijn er talrijke mogelijkheden. Dat is een wereld (en een vak) apart: Citrix, Terminal Services, Netilla en ga zo maar door.