Ga naar inhoud
  • 0

Geen gegevens in controle paneel van FMS


Donamd

Vraag

Ik heb gisteren Filemaker Server 19 geïnstalleerd waarbij volgens mij alles vlot verlopen is.  Als ik op de server naar het controle paneel ga van Filemaker Server zie ik netjes alle gegevens van de installatie vermeld staan.  Vanuit een andere pc heb ik Filemaker Pro 19 geïnstalleerd en verbinding gemaakt met de server en dit werkt allemaal correct.  De data's worden geconsulteerd en kunnen bewerkt worden.  Als ik nu via een browser vanaf deze pc een verbinding wil maken met het controle panel van de Filemaker Server, krijg ik wel het inlogscherm, kan gebruiker en paswoord ingegeven, maar verder zijn alle waarden leeg.  Ik zie 0 connecties, 0 % gebruikt, geen enkele database.

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welke browser gebruik je op de "een andere pc"? Waarop heb je de FileMaker Server 19 geïnstalleerd (MacOS, Windows Server X, CentOS)? Welke JVM heb je geïnstalleerd (al denk ik dat je die voor de console niet nodig hebt, maar alleen voor CWP)? Heb je de firewall(s) correct ingesteld? Een beetje meer informatie helpt meestal enorm met het herkennen van een probleem.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alle aanwezige java versies op de computer waar Filemaker Server geïnstalleerd staat verwijderd.  Daarna via het controle panel -> Connectors -> Web Publishing -> Web Publishing Engine geactiveerd en dan de installatie gedaan van OpenJDK8 + Hotspot.  Alles uitgeschakeld en opnieuw opgestart.

Het probleem blijft zich echter voor doen.

De computer die als server dienst doet heeft besturingssysteem Windows 10.

De client waar Filemaker Pro op geïnstalleerd is is eveneens Windows 10.  Hier gebruik ik Chrome als browser.  Ik heb ook even met Internet Explorer geprobeerd, maar dit heeft ook geen effect gehad.  

Aan de Firewall is  geen aanpassing gedaan.  Eerder was hier Filemaker Server 17 op geïnstalleerd en werkte alles correct.  Doordat volgens mij de poorten die open moeten staan voor  versie 17 en versie 19 dezelfde zijn, zijn hier geen aanpassingen aangedaan.  

Link naar reactie
  • 0

Windows 10 wordt door FileMaker Server 19 niet ondersteund. Zie ook de specificaties van Claris:
https://support.claris.com/s/article/Technische-specificaties-van-Claris-FileMaker-19?language=nl_NL
FileMaker Server
WindowsWindows Server 2019 Standard Edition (met Bureaubladervaring)
Windows Server 2019 Datacenter (met Bureaubladervaring)*
Windows Server 2016 Standard Edition (met Bureaubladervaring)
Windows Server 2016 Datacenter (met Bureaubladervaring)*   
*Windows Server Datacenter is compatibel met FileMaker Server 19, maar is niet volledig getest.

Het is je gelukt om FMS op W10 te installeren, maar dat wil niet zeggen dat alles probleemloos werkt (zoals je hebt vastgesteld). Op de machine zelf wekt je console kennelijk wél, dus met RDP zou je daar gebruik van kunnen maken.

Er zijn veel mensen die menen dat je een desktop-systeem (OS) prima als server kan gebruiken. Voor testen etc. is dat m.i. ook geen probleem, maar voor gebruik in een bedrijfssituatie waarin FM vaak het feitelijke hart van de bedrijfsadministratie is, zou ik toch overwegen naar een server (OS) over te stappen.

Over niet al te lange tijd zal FMS19 voor Linux officieel worden uitgebracht. Misschien is dat niet een combi voor absolute leken, maar als je deze op een VM installeert samen met Webmin en SMB op die machine, dan is het een volwaardig alternatief. Ik draai nu zelf een testomgeving met deze opstelling en tot nu toe werkt die prima, maar je hebt wel een beetje Linux-kennis nodig.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...