Ga naar inhoud

Triggre


Marsau

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

bestaat bij jullie ervaring met Triggre?

zij presenteren zich als een platform waarop gebruikers zonder ICT- of ontwikkelervaring in no-time zakelijke bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen. 

Het lijkt dus verder te gaan dan de Claris/FileMaker propositie.

Ben zeer nieuwsgierig hoe het zich tot elkaar verhoudt. Kan mij echter eerlijk gezegd niet voorstellen dat je echt waardevolle applicaties op deze wijze kunt creëren.

https://triggre.com

 

Link naar reactie

Ben na een kwartier afgehaakt. Je wordt verplicht het hele tutorial door te wandelen.

Kan dus niet echt beoordelen of het wat is, maar de vraag is of het prijstechnisch interessant is. Triggre (vraag me af wie die naam gekozen heeft) kost ook nog zo’n € 1200 per jaar voor 10 users. En dan heb je minder vrijheid dan bij FileMaker. Want bedenk wel dat je in hun stramien moet blijven werken. Anders kunnen ze niet garanderen dat het updaten altijd werkt.

Misschien is het iets voor kleine(re) bedrijven die een eenvoudige applicatie willen hebben zonder veel poespas.

Voelt als appels met peren vergelijken.

Link naar reactie

Triggre is dus aanmerkelijk goedkoper dan Claris, en je hebt geen dure developers nodig. 

Uiteraard zal de scope beperkter zijn, modulaire kant en klaar blokken, etc. Maar dan nog: de pretentie om zonder ICT-kennis bedrijfsapplicaties neer te zetten. No-code, in plaats van low-code. Waar zit de catch? 

 

Link naar reactie

Wat is no-code? Je moet toch beslissingen inbouwen en als je dan geen if-elseif-else statements intikt, dan gebruik je op zijn minst een equivalent, Verder zie ik de interface niet zo uit verf komen.

Ik vraag me af of je wel mogelijkheden hebt die wij met FM hebben, een greep: meerdere werkmaatschappijen, koppelen met meerdere webshops tbv orderverwerking, koppelen met PostNL, DPD, DHL én Fedex tbv van de verzending.... en dat allemaal in één interface van één applicatie op één ws.

Zelfs al zou dit allemaal mogelijk zijn, dan geloof ik niet dat je dit zonder kennis en/of code kan doen. Krijg een beetje het idee van een huisarts die niet als zodanig is opgeleid en al zijn kennis van WikiPedia haalt om diagnoses te kunnen stellen

Link naar reactie

'No-code' is mijn parafrasering, denk ik, maar misschien heb ik het ergens wel gelezen. Misschien durven ze het nog net aan om if-else-then statements aan te bieden. Wat mij betreft is dat overigens nog geen 'code'. De hele propositie van Triggre lijkt te zijn: gooi die developer eruit, doe het zelf. Dat is de kern.

Als ik jouw opmerking lees, Menno, zeg je eigenlijk dat ze dit niet kunnen waarmaken. Dat deze werkelijkheid te ingewikkeld is om het zonder professionele ondersteuning aan te pakken.

Mijn vermoeden is eerder dat ze "modulair" complexe zaken wel in hapklare blokken kunnen oplossen, maar dat de applicaties - om dezelfde reden - nooit echt tailor-made zijn. Dus in die zin van een mindere kwaliteit. Daarnaast zal men wel veel focus hebben op 'standaardfunctionaliteiten', waarbinnen je dan de hele organisatorische werkelijkheid zal proberen te persen.

 

Link naar reactie

Hoi Marsau,

wat leuk dat je geinteresseerd bent in Triggre. Even kleine disclaimer; ik ben een van de oprichters van Triggre. Dus mocht je argwanend zijn, pak even snel een korreltje zout er bij ;-)

Het klopt dat we willen dat je eerst de tutorial doorloopt. We begrijpen dat dit voor sommigen een beetje simpel overkomt, echter hebben we ook gemerkt dat als mensen zonder dat kleine beetje info beginnen, de weg niet vinden. Triggre heeft een zeer minimale interface en een heel andere manier van ontwerpen dan je wellicht gewend bent. We zijn wel bezig om de tutorial, met feedback van mensen die hem doorlopen hebben, te verbeteren (en verkorten). Na de tutorial kun je zelf aan slag!

Qua complexiteit kan ik je vertellen dat er zeker complexe processen in gemaakt kunnen worden. Een aantal van onze klanten hebben bijvoorbeeld logistieke processen geautomatiseerd met Triggre, die de prijzen van meer dan 40 verschillende vervoerders (over land, zee en door de lucht) vergelijken om zo tot de goedkoopste verzendmethode te komen. Dit inclusief de verschillende valuta's die hierbij komen kijken en het splitten of juist samenvoegen van pakketten/palets. Het wordt door 1 klant op deze manier zelfs wereldwijd gebruikt (in de VS, verschillende landen in Europa, het Midden-Oosten en Australie). Er zijn dus zeker complexe processen mogelijk.

Verder is Triggre 100% no-code. Je kunt dus niet ergens even wat Python of C# gebruiken om iets handmatig aan te passen. Dat is een zeer bewuste keuze geweest, want op deze manier kunnen wij garanderen dat je bij een update niet voor vervelende verrassingen komt te staan. Sterker nog, wanneer wij ons platform updaten, wordt ook jouw applicatie automatisch geupdate. Je hoeft dus niet na te denken over dit soort updates en kunt je focusen op de functionaliteit van de applicatie.

Je kunt Triggre via Zapier makkelijk verbinden met andere applicaties. Mocht je nou absoluut iets met een beetje programmeerwerk moeten doen (een machine aansturen bijvoorbeeld) kun je via Zapier met webhooks of wat Python code heel veel bereiken. Zonder het voordeel te verliezen dat je niet wakker hoeft te liggen van die updates.

Mocht je meer willen weten, voel je vrij om even te bellen of te mailen!

Mvg,

Jesse

Link naar reactie

Het is apart om ineens met de oprichter van Triggre in gesprek te zijn. Ik waardeer het om een dergelijk gesprek in alle openheid te voeren.

Je begrijpt: ons dagelijks werk is het ontwerpen, bouwen, implementeren en onderhouden van (veelal) bedrijfsapplicaties, al dan niet zeer complex. We doen dat met met FileMaker, een low-code ontwikkelomgeving met een flinke geschiedenis. Sommigen van ons kunnen bogen op bijna 30 jaar ontwikkelervaring.  Met elkaar leggen we (ongetwijfeld) een enorme creativiteit aan de dag om superkrachtige, bedrijfskritische applicaties te bouwen waaraan klanten doorgaans jaren lang vasthouden.

Ik ben niet direct geïnteresseerd in Triggre als (alternatieve) ontwikkelomgeving, maar voor mij is de vraag hoe het zich verhoudt tot de FileMaker propositie. We moeten de keuze voor een ontwikkelomgeving naar onze klanten kunnen rechtvaardigen, en daarom vind ik het onderzoek van alternatieve ontwikkelplatforms relevant.

Ik vraag me af in hoeverre je bekend bent met Claris / FileMaker om hier iets over te zeggen.

Triggre suggereert - een beetje onvriendelijk - dat de professional overbodig wordt, dat het een soort ‘doe-het-zelf’ aangelegenheid wordt - met navenante kostenbesparing . Dat fascineert mij, gezien het ‘ambacht’ van zorgvuldige bedrijfs- en informatie-analyse, modellering, ontwerp, UX/UI design etc dat m.i. nodig is om krachtige apps te maken.

Benieuwd naar jouw visie.

 

 

aangepast door Marsau
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb nog niet naar Triggre gekeken, maar ik kan me nog heel goed Bento herinneren: drie keer niks.

Is ook stilletjes teruggetrokken.

Je zit bij complexe toepassingen al gauw aan een hoop onderliggende datastructuren en regels vast. En als je het niet goed ontwerpt loop je vroeger of later vast.

Ik ben dus een beetje sceptisch.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ja, en daar geloof ik weer niet in.

Ik denk dat die add-ons een geweldige potentie hebben, zeker icm de integratie van Javascript widgets, maar dat daarmee 'iedereen' een goed werkende applicatie bij elkaar kan harken dat wil er bij mij niet in.

De add-ons lossen één deel van het probleem namelijk niet voor je op: analyse van het probleem.

Link naar reactie

De vraag is of je met (al dan niet configureerbare) standaardblokken functionaliteit + gezond (boeren) verstand bedrijfsapplicaties kunt bouwen die competitief zijn met wat je vanuit de FileMaker ontwikkelomgeving zou kunnen. 

Triggre stelt eigenlijk: analyseren kun je zelf en de developer kan je eruit gooien. 

Als ambachtelijk FileMaker developer zou je een antwoord moeten hebben. 

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...