Nickvtil Posted July 20, 2020 Share Posted July 20, 2020 Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee ik als ik een pdf upload deze in kan lezen en bepaalde data uit de pdf kan halen om deze vervolgens naar een tabel weg te schrijven. weet iemand daar toevallig iets op Quote Link to comment
Marsau Posted July 20, 2020 Share Posted July 20, 2020 Met de MBS plug-in moet dat kunnen. Of met de Scribe plug-in van 360Works. Misschien kan het zelfs zonder, als de pdf’s een vaste, eenvoudige structuur hebben en je de tekst eruit kan trekken. Quote Link to comment
bigbadwolf Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 In theorie kan het zonder plug-ins, maar dat moet je zeker zijn van de structuur van de pdf. Een pdf is in basis gewoon een tekstbestand met een structuur. Quote Link to comment
hans erik Posted August 9, 2020 Share Posted August 9, 2020 (edited) Nou, structuur... Je kunt de 'tekst' van de PDF uitlezen met bijvoorbeeld de MBS plugin, maar ook door met Preview (MacOS) de tekst te kopiëren. Ik denk dat dat met een AppleScriptje of een Windows script zelfs wel te automatiseren valt. Het is echter niet zo dat de tekst die je dan krijgt netjes overeenkomt met wat je in de PDF ziet. Qua inhoud wel, maar qua volgorde niet. Je kunt dus de inhoud wel prima gebruiken om vervolgens een soort 'full text search' op los te laten ( of om bepaalde woorden geel te highlighten) maar verwacht niet dat je er zomaar weer een net rapport mee kunt genereren uit FileMaker. Ik heb best wat tijd gestopt in de opbouw van PDF's maar het blijft een soort zwarte magie wat waar wanneer en hoe weggeschreven wordt. Geen pijl op te trekken, helaas. Edited August 9, 2020 by hans erik Quote Link to comment
Recommended Posts