EricJ Posted January 8, 2004 Posted January 8, 2004 Voor het geval dit nog nooit besproken is hier: Hoe je een pulldownmenu met een Go button kunt maken wordt prachtig uitgelegd op de site: http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/11/18/filemaker.html Groeten, Eric Quote
0 Rony Rabijns Posted January 9, 2004 Posted January 9, 2004 Zie ook : http://www.filemakermagazine.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=505&mode=thread&order=0&thold=0 (inclusief video-handleiding en downloads) Quote
0 EricJ Posted February 6, 2004 Author Posted February 6, 2004 Op beide websites zijn volgens mij twee uitstekende methodes uitgelegd hoe een pulldown-menu te maken met een zgn. Go-button. Erg handig als je weinig plek hebt op je layout. Beide manieren zijn door mij al uitgeprobeerd, alleen ontstaat het volgende probleem: Wanneer zo'n menu geplaatst wordt in een kopgedeelte van een layout en de bladerweergave staat zelf op lijstweergave dan werkt het menu niet. Sterker nog, je kan het niet eens activeren. Wie weet hier iets over? EricJ Quote
0 Rony Rabijns Posted February 6, 2004 Posted February 6, 2004 Wanneer zo'n menu geplaatst wordt in een kopgedeelte van een layout en de bladerweergave staat zelf op lijstweergave dan werkt het menu niet. Sterker nog, je kan het niet eens activeren. Wie weet hier iets over? klopt, want je kan geen veldinvoer doen in een kopgedeelte. dat is nog een tekortkoming Quote
0 EricJ Posted February 6, 2004 Author Posted February 6, 2004 Dat is erg jammer. Ik dacht een kip met een gouden ei gevonden te hebben, maar helaas. Wat zou dan een mooi alternatief zijn? Buttons maken om te kunnen navigeren naar andere layouts is niet zo moeilijk, alleen teveel buttons/mogelijkheden aanbieden op een layout is ook geen goede optie. Het pulldown menuutje heeft trouwens ook nog het voordeel dat je deze maar een keer hoeft te maken en dan gewoon op elke layout kunt plaatsen. Ideetje? Quote
0 Duckie Posted February 6, 2004 Posted February 6, 2004 Je kunt dit wel oplossen met een script, nadeel is dan dus wel dat je ook dat script ergens moet starten en je er dus niet bent met alleen een pulldownmenu met een go button Maar goed, zo kun je het voor elkaar krijgen: If (Status(CurrentView) =1 View as [View as Form] In het script achter je Go button neem je dan weer een regel op die de view weer terug zet naar List zie voorbeeld popup.fp5 Quote
0 Rony Rabijns Posted February 6, 2004 Posted February 6, 2004 If (Status(CurrentView) =1 View as [View as Form] Chapeau Duckie goed uitgewerkt. Teamwork levert weer zijn vruchten af. Quote
0 EricJ Posted February 7, 2004 Author Posted February 7, 2004 Bedankt Duckie, Een mooi studieobject. Ik denk dat als ik jouw en mijn oplossing ga mixen, ik een werkbaar resultaat kan maken. Happie FileMaking Quote
Question
EricJ
Voor het geval dit nog nooit besproken is hier:
Hoe je een pulldownmenu met een Go button kunt maken wordt prachtig uitgelegd op de site: http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/11/18/filemaker.html
Groeten,
Eric
8 answers to this question
Recommended Posts