Ga naar inhoud
  • 0

Databases niet zichtbaar / niet beschikbaar


bigbadwolf

Vraag

Ik heb een nieuwe server ingericht, dat is op zich niet zo bijzonder.

Volgens de instellingen zou alles moeten draaien, maar als ik naar de home page van WebDirect ga zie ik niet de databases die beschikbaar zouden moeten zijn.
De database rechtstreeks openen geeft de foutmelding dat de database niet geopend is???

De server is voorzien van een ssl certificaat, maar ook op IP openen lukt niet.

Kreeg als tip om het intermediate certificaat ook te laden… alleen ben ik geen wizzard met dit soort certificaten en heb geen idee hoe ik kan achterhalen wat het intermediate certificaat zou moeten zijn.

Iemand nog suggesties, of wie kan mij vertellen hoe ik het intermediate certificaat kan herkennen (in ieder geval niet aan de naam).

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Probeer deze:

Wanneer de bestanden accounts bevatten zonder password en de fmsadmin setting SECUREFILESONLY = true

dan kun je die bestanden niet openen. (ik geloof zelfs dat je ze niet ziet)

Je kunt dit oplossen door (tijdelijk) de waarde op false te zetten: fmsadmin SET SECUREFILESONLY=false

Het beste is natuurlijk om ieder account van een password te voorzien.

 

Link naar reactie
  • 0

In beginsel heb ik geen databases zonder wachtwoorden. Volgens mij weigert de server ze zelfs te openen als deze optie aan staat.
Eerlijk gezegd is het niet zichtbaar zijn het minste probleem. Het feit dat hij moppert dat de database niet beschikbaar is stoort mij nog meer. De database staat gewoon op met alle opties die nodig zijn om via WebDirect te kunnen openen. De letterlijke tekst is ook ‘Database not available’.

Link naar reactie
  • 0

Jij koopt jouw certificaten toch ook bij Xolphin? Dan heb je in de bundel als het goed is ook het intermediate certificaat ontvangen. Deze moet je tegelijk met het certificaat en de key importeren. Zie de screenshot voor het im.certificaat (is voor alle certificaten van Xolphin hetzelfde).

Als je op ip al niet kan openen, dan is wellicht je firewall toch nog niet open.

Schermafbeelding 2020-08-10 om 16.34.04.png

Link naar reactie
  • 0

BTW: securefileonly op false zetten vind ik geen goed idee als je server van WAN beeikbaar is. Voor je het weet maak je iets ongewenst wereldwijd beschikbaar. Ik zou zelf ook nog het "Filteren van DB's" bij de clients aanzetten, want dat staat standaard uit en dan ziet iemand zonder rechten wél welke bestandsnamen er beschikbaar zijn.

Probeer anders even de server te bereiken met de AdminAPI: https://<fqdn_of_ipadres>/fmi/admin/apidoc/ Dan weet je of de firewall open is of niet (je kan de adminAPI namelijk niet uitzetten)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...