Ga naar inhoud
  • 0

FM Dialoogbox met keuze niet meer weergeven [FM Go]


ChrisTC1

Vraag

Hallo FM Developers,

In mijn oplossing heb ik een kalendar geimplementeerd waarbij je met knoppen op de lay-out kan wisselen van een "dag view" naar een "week view".  Nou gebeurd het wel eens dat de gebruiker per ongeluk op de knop "dag" klinkt terwijl de gebruiker de "week view" wilt zien. De gebruiker klinkt dan terwijl de dag view nog aan het laden is op de week knop en krijgt dan de volgende melding: "Wilt u de uitvoering van het huidige script stoppen"? met daarbij een keuze ja of nee (zie bijlage)

Ik wil deze keuze niet aan de gebruiker overlaten en ik wil ook niet dat dit dialoogvenster zichtbaar is voor de gebruiker. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze keuze niet bij de gebruiker ligt maar van te voren is vastgelegd in het script en dat dit dialoogvenster niet wordt getoond?

Ik heb de volgende script stappen al geprobeerd maar dat lijkt niet te werken: 

  • Venster vastleggen
  • Onderbreken door gebruiker toestaan [uit]
  • Foutafvanging instellen [aan&uit]

Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast heel erg bedankt. 

Dag view.jpeg

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je reactie Marsau!

Ik heb ook in de button options de verschillende mogelijkheden geprobeerd (exit, halt) maar het verhelpt het probleem nog niet, ik krijg nog steeds de melding te zien.

Echter wanneer ik van knop wissel in FM Pro dan stop hij wel netjes het lopende script en gaat hij verder met het script dat de gebruiker heeft aangeroepen zonder een melding weer te geven. Het lijkt dus echt alleen in FM Go te gebeuren.

aangepast door ChrisTC1
Link naar reactie
  • 0

Zie https://community.claris.com/en/s/question/0D50H00006dsgkRSAQ/stop-script-dialog-on-filemaker-go

Het zou toch wel werkend te krijgen moeten zijn.  Ik weet niet of je wil dat het huidige script geforceerd wordt afgesloten, of dat je deze juist wilt laten afronden.

Allow User Abort [Off]

Set Error Capture [On]

in iOS zou de optie "Pause Current Script" gekozen moeten worden. Is de suggestie.

Ik kan het niet voor je testen, maar wellicht heb je hier wat aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...