Ga naar inhoud
  • 0

Ga naar Record mbv script


Raf_01

Vraag

Sinds kort ben ik me aan het verdiepen in scripts, maar vind het lastig om daar grip op te krijgen.

Ik zou graag via een script willen springen naar een ander record door een nummer vanuit een specifiek veld in het huidige record te vermenigvuldigen met 2.

Waarschijnlijk moet ik dan via een Get-functie de inhoud zoeken [Get ( ActiveFieldContents )], maar dan ben ik helaas de weg alweer kwijt 😞

Is er iemand die mij op gang kan helpen met een script?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@bigbadwolf

Merci voor je reactie. Ik was na lang zoeken en proberen inderdaad ook al gekomen tot de conclusie dat de variabele beter zou zijn dan de get-functie.

Maar zo simpel als in je voorbeeld bestand had ik het niet gevonden. TOP!

Als ik nog vragen mag: Wat bedoel je met foutafvanging? In jou voorbeeld springt die dan naar het laatste record aanwezig. Ikzelf had er een find-record functie bij, waarbij een error melding verschijnt indien een record niet gevonden wordt. Fout wordt daarmee toch eigenlijk al gemeld?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...