Ga naar inhoud
  • 0

FM 19 verbinding mislukt?


Infomatics

Vraag

Ik heb gisteren een FMS 17 server op een Windows machine gedeïnstalleerd en daarna FMS 19 geïnstalleerd.

Alle bestanden staan open en ik kan hem lokaal via FM19 benaderen, ook Webdirect is zowel van binnen als buiten te benaderen.

FMS 19 is geïnstalleerd met het standaard Claris SSL certificaat, dat moet nog worden aangepast, echter ik kan vanaf mijn MacBook (Catalina 10.15.6). van buiten geen verbinding maken met de server, terwijl dat daarvoor wel ging met FMP17. Met FMGo 19 op een iPad op het zelfde netwerk lukt het wel.

Als ik probeer met FM18 of FM19 de server te benaderen krijg ik 'verbinding mislukt'  via FM 17 krijg ik (natuurlijk) de melding dat de versie niet ondersteund wordt.

Mijn klant kan verbinden vanaf zijn MacBook met FM19 maar er lijkt iets in de weg te zitten van FM19 en de ook vers geïnstalleerde FM18 om verbinding te maken (ik kan in FM19 en FM18 met geen enkele externe server verbinden)

heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...