Ga naar inhoud
  • 0

csv bestand van ING is gewijzigd


emma

Vraag

ik gebruik  het csv formaat van Ing

sinds een paar dagen hebben die jongens van de bank het nodig gevonden om 

het komma " , " gescheiden formaat te veranderen in een " ; "  een punt komma ] 

hierdoor werkt het importeren niet meer.  ik verander het nu in een tekstverwerker met find en replace, het werkt wel , maar  is niet echt elegant.

vraag me af of dit niet kan met een script of iets dergelijks kan ;  heeft iemand daar ervaring mee ? 

 

 

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou csv-bestanden als tab-gescheiden kunnen importeren. Ieder record komt dan in één veld. Met het verwerkings-script zou je dan de data van de records in aparte velden kunnen zetten.

Als je FM 18 of 19 gebruikt, dan zou je met de nieuwe data-file scriptstappen bestanden kunnen inlezen, de data aanpassen zoals je zelf wilt en weer terugplaatsten in het bestand (hetzelfde als dat je nu met de tekstverwerker doet) en dan importeren in je transactie-tabel.

In FM 18 en 19 kan je ook aangeven welk scheidingsteken je wilt gebruiken comma/semicolon, dat is nog eenvoudiger

In FM17 kan je merge-formaat gebruiken voor puntcomma-gescheiden tekst. (Zie het demobestandje)

CSV_Import.zip

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden zei menno:

Je zou csv-bestanden als tab-gescheiden kunnen importeren. Ieder record komt dan in één veld. Met het verwerkings-script zou je dan de data van de records in aparte velden kunnen zetten.

Als je FM 18 of 19 gebruikt, dan zou je met de nieuwe data-file scriptstappen bestanden kunnen inlezen, de data aanpassen zoals je zelf wilt en weer terugplaatsten in het bestand (hetzelfde als dat je nu met de tekstverwerker doet) en dan importeren in je transactie-tabel.

In FM 18 en 19 kan je ook aangeven welk scheidingsteken je wilt gebruiken comma/semicolon, dat is nog eenvoudiger

In FM17 kan je merge-formaat gebruiken voor puntcomma-gescheiden tekst. (Zie het demobestandje)

CSV_Import.zip 70.14 kB · 2 downloads

ok hartelijk dank Menno, ik ga er mee aan de slag. Emma

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...