Jump to content
  • 0

Export naar bestand met vaste veldlengte

JG

Question

Posted

Is het mogelijk om te exporteren vanuit FM 6 naar een bestand met vaste breedte notatie afgesloten met LF en CR?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Blimpo

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ja, maar...

FM kent zelf vaste lengte niet. Maar als je een berekend veld maakt waarin je de vaste lengte opbouw samensteld kan je met tab-gescheiden export toch bereiken wat je wilt.

rmw

• 0
Posted

De functie die je dan in je calculatie gebruikt is: Left(veld ; aantal_karakters)

Hiermee krijg je precies het aantal_karakters van de linkerkant van het veld. Wil je dus alleen de eerste 16 karakters van het veld "Inhoud", dan is de berekening:

Left(Inhoud ; 16)

• 0
Posted

He Sanne, zo komen we er toch niet?

Ik had begrepen dat FileMaker moest exporteren met een vaste veldlengte.

Dus als ik het veld Naam met daarin de waarde "Leo" wil exporteren met een vaste veldlengte van 20 karakters, dan moeten er 17 lege karakters (spaties?) bijkomen. Je zal dus een complexere formule moeten gebruiken:

Left(Naam & " ";20)

waarbij het deel tussen aanhalingstekens 20 spaties voorstelt. Op die manier kunnen ook lege velden geëxporteerd worden.

• 0
Posted

OK: als je vaste lengte nodig hebt en als de tekst in een veld korter kan zijn dan het aantal karakters van de vaste lengte, gebruik dan:

Left(Veld & " " ; aantal_karakters)

Nadeel van deze methode is, dan er altijd spaties worden ge-exporteerd als de inhoud korter dan het gewenste aantal karakters is. Ik dacht dat dat niet (altijd) gewenst is.