Ga naar inhoud

MirrorSync voor FMS-FMS synchronisatie


Marsau

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben MirrorSync 6.0 van 360Works aan het verkennen om een betrouwbare sync tussen twee FileMaker Servers te bouwen. Dit in plaats van de reeds bestaande synchronisatie via aparte FileMaker applicaties tussen de systemen. 

Als er binnen deze gemeenschap enige kennis/ervaring is over dit product, dan kom ik graag in contact. 

Vriendelijke groet,

Mars 
 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hi Hans Erik. Jazeker. Nog niet in de komende meetup, maar wellicht daarna, als althans ook bij anderen behoefte bestaat. Ik ben nu nog teveel in de klooi fase; wil eerst een betrouwbare setup hebben. 

Ondertussen vraag ik me af: speelt de kwestie van 'gedistribueerde' werkomgevingen dan helemaal niet bij ons? Een Filemaker Server in NL/BE, en een tweede of derde op een andere lokatie, zo mogelijk met brak internet?

Link naar reactie

Ja dat speelt wel degelijk, maar data een bepaalde kant op krijgen is op zich niet zo'n heel groot probleem. Mirrorsync lost eigelijk alleen maar het "data overpompen probleem" op, maar er zijn veel meer zaken om rekening mee te houden.

Het data overpompen is m.i. het eenvoudige deel. Het lastige is uit te vinden wát je wilt/moet gaan overpompen én hoe je voorkomt dat de de "verkeerde" auto-enters worden getriggerd. De meeste DB-systemen zijn nooit gebouwd met synchronisatie als (secundair) doel.

Neem de laatste wijzigingsdatum of het account dat een wijziiging heeft uitgevoerd ofwel neem je audittrail. Bij synchroniseren moet je heel goed opletten, dat je deze informatie op de juiste wijze bewaart. De synchronisatie-user zet alleen de gegevens over, maar is niet degene die ze wijzigt en de auto-enters zien "hem" wél als zodanig. Je krijgt ook probemen met ID's die worden uitgekeerd, opvolgende nummers etc. etc. MirrorSync lost deze problemen niet voor je op, dat moet je zelf regelen.

 

Link naar reactie
Op 12/10/2020 om 11:44 zei menno:

Neem de laatste wijzigingsdatum of het account dat een wijziiging heeft uitgevoerd ofwel neem je audittrail. Bij synchroniseren moet je heel goed opletten, dat je deze informatie op de juiste wijze bewaart. De synchronisatie-user zet alleen de gegevens over, maar is niet degene die ze wijzigt en de auto-enters zien "hem" wél als zodanig. Je krijgt ook probemen met ID's die worden uitgekeerd, opvolgende nummers etc. etc. MirrorSync lost deze problemen niet voor je op, dat moet je zelf regelen.

Ja, sync is een ongelooflijk tricky ding. Het is m.i. de pretentie van MirrorSync dat dit wordt geautomatiseerd. Kan het nog niet zelf beoordelen, maar er zijn kennelijk zeer tevreden klanten.

Load balancing is één van de proporties. Zie... 

 

aangepast door Marsau
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...