Jump to content
  • 0

filter op een portal

Tom

Question

Posted

Hallo iedereen,

Ik ben bezig aan een db die produkten op een order zet.

bij het invulscherm van het order heb in een portal geplaatst waarin alle produkten te voorschijn komen. Ik heb dit gedaan door in beide bestanden een veld te creeren waarin dmv calculatie "all" wordt ingevuld. en op dit veld heb ik de relatie gebouwd.

Als je op een product in de portal klikt komt het dmv een copy paste in the lineitems van het order

dit werkt perfect.

Maar....

indien je meer en meer produkten in het bestand krijgt wordt de lijst in de portal veel te lang.

Mijn vraag is nu, of het mogelijk is om op de portal een filter te hebben die ons toelaat om de selectie die in de portal getoond wordt te verfijnen.

bij allen de produkten waarvan:

de code begint met "gp"

de ennheid gelijk id aan "M2"

en de omschrijving "black" bevat

Kan er mij iemand op weg helpen om dit te verwezenlijken of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt om dit bericht te lezen.

Tom.

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

de (niet dé :wink: ) oplossing : zie het attachment hieronder

de uitleg :

de truuk is om een zoek uit te voeren in je produktendatabase, het resultaat te plakken in een globaal in je orders, en met die globaal een relatie te maken in je produktendatabase, zodanig dat je portaal geupdate wordt op basis van jouw zoekcriteria.

Dit is misschien niet erg duidelijk, maar even rondneuzen in bijgaande download gaat je zeker op weg zetten.

PortaalZoek.zip

• 0
Posted

Een hele aardige uitleg vind je op deze site http://www.filemakermagazine.com

De eigenlijke video "Portal Search" vind je op:http://previews.filemakermagazine.com/videos/496/PortalSearch.mov

Wat ik voor oplossing gebruik werkt anders namelijk als een filter met een "multy key" relatie.

Ik geef via 4 popuplists aan wat ik in de portaal wil zien.

De relatie waar de portaal op gebaseerd is gebruikt twee calculatievelden.

Een veld is een samenvoeging van div andere velden die je voor het filter wilt gebruiken. Ik filter in een order bestand op:

• relatie
    soort order
    de status van de order (actief of niet)
    en een periode waar in ik zoek

Aan de andere kant staat een samenvoeging van de velden die jouw filter keuze aangeven. Ik gebruik de volgende globale filterkeuze velden:

• filter keuze relatie: De relatie die ik zoek (of alles)
    filter keuze soort: de soort die ik zoek
    filter keuze status: de status van de order (actief of alles)
    filter periode toggle: of ik wel of niet binnen een bepaalde periode wil zoeken

De ene calculatie ziet er ongeveer zo uit

rel nr. & " " & soort order & " " & status order & " " & filter periode check &  "¶" &
"alles" & " " & soort order & " " & status order & " " & filter periode check &  "¶" & 
rel nr. & " " & soort order & " " &"alles" & " " & filter periode check & "¶" & 
"alles" & " " & soort order & " " &"alles" & " " & filter periode check

Volgens mij heet dit een samengestelde multykey.

En de andere

Case(
filter periode toggle = 1;
filter keuze relatie & " " & filter keuze soort & " " & filter keuze status & " " & "1";

filter periode toggle = 0;
filter keuze relatie & " " & filter keuze soort & " " & filter keuze status & " " & "1" & "¶" & 
filter keuze relatie & " " & filter keuze soort & " " & filter keuze status & " " & "0"
)

• 0
Posted
Wat ik voor oplossing gebruik werkt anders namelijk als een filter met een "multy key" relatie.

Ik geef via 4 popuplists aan wat ik in de portaal wil zien.

een nadeel van deze manier van werken kan zijn dat je keuzes in meer of mindere mate bepaald (lees beperkt) zijn op voorhand. Je kan enkel filteren op de inhoud van je popups.

maar ...

Schitterend voorbeeld

Inderdaad :!:

• 0
Posted
een nadeel van deze manier van werken kan zijn dat je keuzes in meer of mindere mate bepaald (lees beperkt) zijn op voorhand. Je kan enkel filteren op de inhoud van je popups.

Dat valt mee want:

De default waarde van "relaties" en "status order" is alles.

De default waarde ven de "periode" is altijd.

Wel moet ik altijd de "soort order" aangeven maar volgens mij zou ik dat ook nog kunnen uitbreiden met een alles waarde.

Overigens:

Ik las op deze site een mooi voorbeeld (van Stef geloof ik?) van een relatie die in een portaal de resultaten toonde van een woord waar je slechts de begin letters typte. Dat was ook een Multyline Key Calculatieveld die met de "left" funtie die 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, enz letters van het woord genereerde staads gescheiden door een harde return.

Resultaat berekening:

z

zo

zoe

zoek

zoekw

zoekwo

zoekwoo

zoekwoor

zoekwoord

En als je dit woord in het zoekveld begint te typen krijg je steeds minder "hits" in je portaal tot je met het resultaat tevreden bent.

(Nooit toegepast maar lijkt mij erg handig Wie help die post te vinden)

• 0
Posted
Ik las op deze site een mooi voorbeeld (van Stef geloof ik?) van een relatie die in een portaal de resultaten toonde van een woord waar je slechts de begin letters typte ... Wie help die post te vinden)

deze topics kunnen ook een inspiratiebron zijn.

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=978&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1039&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

• 0
Posted

Dag Rony

eerst en vooral bedankt voor je tips.

Ik ben al enkele dagen geholpen, maar ik slaag er niet in om een reactie te plaatsen.

Er is toch wel iets mis ....

Groeten

Tom

• 0
Posted
de truuk is om een zoek uit te voeren in je produktendatabase, het resultaat te plakken in een globaal in je orders, en met die globaal een relatie te maken in je produktendatabase, zodanig dat je portaal geupdate wordt op basis van jouw zoekcriteria.

Zeer zeker bruikbaar, maar ben je bewust van de limiet van 64000 karakters. Als je daar overheen gaat plakt FM niets. Ook niet de eerste 64000.

rmw

• 0
Posted

@rmw

Gelijk heb je, maar 64.000 tekens is tamelijk veel. Volgens de oude normen met 65 karakters per lijn en 62 lijnen per blad kom je aan 4030 tekens per A4. Met die 64.000 tekens krijg je zo een kleine 16 A-4tjes vol. Dat is al heel wat voor key field codes. Het bezwaar dat je oppert lijkt me wel meer een bedreiging voor de spectaculaire trukkendoos van Ocapity in http://www.clarify.net/viewtopic.php?p=6688#6688 waar het gaat over e-mail adressen uit een (groot?) bestand die allemaal in één veld gewrongen zitten.

• 0
Posted
Zeer zeker bruikbaar, maar ben je bewust van de limiet van 64000 karakters. Als je daar overheen gaat plakt FM niets. Ook niet de eerste 64000.

rmw

klopt, dat kan een probleem zijn.

(maar als dat het probleem is, los je het volgens mij op door je zoeksleutel te verfijnen)