Ga naar inhoud
  • 0

In-App-Update FMP 19


menno

Vraag

Gisteren tijdens de online-meetup kwam dit onderwerp weer ter sprake en kennelijk kreeg niemand van de deelnemers deze in-app-update werkend en iedereen moest kennelijk een full-install of een losse download uitvoeren.

Vanochtend heb ik dat daarom maar eens bij mijn Windows 10 en een Windows 2016 server getest en bij mij werkt het probleemloos. Ik heb het vermoeden dat er het een en ander schort aan de inrichting op de michines waar de update niet lukt. De meeste mensen hier zijn toch volbloed mac-gebruikers (macceraars) en een handleiding of een instructie wordt dan gewoonlijk wat minder aandachtig gelezen.

Ik vermoed dat de instellingen de beveiliging op de Windows-machines niet helemaal goed zijn. De beveiliging van Windows is tegenwoordig out-of-the-box heel wat strakker en ingewikkelder dan vroeger het geval is geweest.

De beveiliging van Windows aanpassen:

Ga naar: Startmenu en typ: beveiliging, kies app: Windows-Beveiliging
Kies: Virus- en bedreigingsbeveiliging
Kies: Instellingen 
Scoll naar beneden en kies: Uitsluitingen
Voeg de programmamap FileMaker toe aan de uitsluitingen en voeg het proces FileMaker Pro toe

Waarschijnlijk lukt het updaten van de applicatie nu wél

 

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je de eerste nieuwe bug op MacOS heb ik alweer

Als je de script-editor op MacOS opent dan worden langere scriptnamen (meer dan 19 karakters) smaller afgekort dan dat de lijst breed is:

Opening.png.6f09322ef3ce3881634f76edc4586c6e.png

Als je dan de namenlijst smaller maakt en weer breder, dan worden de namen weer normaal getoond:

AfterResizing.png.2cbd4a7f1f2337475c3462a2dbf86d2f.png

Heb de bug al gemeld bij Claris en 9.1.2 weer terug geïnstalleerd

Link naar reactie
  • 0

Is trouwens wel bijzonder irritant want het probleem is niet eenmalig.

Iedere keer als je ’m opent is hij weer verbouwd.

FileMaker is toch al niet zo sterk in het vasthouden van instellingen voor dit soort vensters. Ben continue in strijd om kolombreedtes en dergelijke steeds maar weer aan te passen. Wordt toch eens tijd dat ze dat soort zaken ook aanpakken.

Link naar reactie
  • 0

Goed plan, had ik nog niet bij stilgestaan dat ik natuurlijk gewoon terug kan… want ik open ’m ook tientallen keren per dag.

Helemaal terug naar 18 gaat niet in alle gevallen, maar dit heb ik ook altijd nog open.

Valt me wel op (maar dat komt misschien door mijn eigen Mac) dat FileMaker sinds 19 veel vaker crashed. Zo erg vaak dat ik mijn Mac opnieuw moet opstarten.

Link naar reactie
  • 0

Dit probleem heb ik al een tijdje. Filemaker wil geen enkele update uitvoeren, downloaden wel en dan stopt het. Een clean full install lukt dan weer wel.

Het moet inderdaad met windows te maken hebben want de update van Office365 lukt ook niet altijd. Inderdaad bijzonder vervelend.

Zal eens de instellingen van het AV (Bullguard) nakijken.

Link naar reactie
  • 0

Update: als je het bestand com.filemaker.client.pro12.plist verwijdert, is het probleem weg.

Met de terminal:

rm ~/Library/Preferences/com.filemaker.client.pro12.plist

verwijdert het bestand ..... je bent dan helaas wél al je instellingen kwijt, dus je favoriete servers en bestanden zul je allemaal opnieuw moeten invoeren. Ik weet ook niet of het probleem weer terugkomt, maar ik zit voorlopig weer met 19.1.3 te werken :-) 

Link naar reactie
  • 0

Nou mijn oude plist is 300k, dus dat is me iets teveel, maar ik kon wel heel simpel mijn oude favorite hosts redden door met BBedit de volgende entries:

<key>FavHostInfo:Entry0:Address</key>
.....
<key>FavHostInfo:Summary:Entries</key>
<integer>[aantal favoriete hosts]</integer>

over dezelfde sectie in het nieuwe bestand te plakken.

Mijn favoriete bestanden heb ik ook kunnen overzetten:

<key>LaunchCenterStates:FavoriteHostsExpandedState</key>
....
<key>Launch_Center_Favorites:[nn]</key>
<string>[pad met bestandsnaam]</string>

Ook hier plak je deze sectie gewoon over de bestaande heen.

Uitvoeren van deze instructies gebeurt geheel voor eigen risico! Ik geef géén enkele garantie dat het werkt, maar bij mij werkt het.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...