Jump to content
  • 0

Keuze rondjes

Cossieworld

Question

Hallo allemaal,

ik ben een beginneling met FM en heb een vraag.

Ik wil een veld maken met 2 keuzerondjes. Dat lukt me wel maar nu is het de bedoeling dat als ik keuzerondje 1 selecteer hij automatisch naar een bepaald invoervak gaat en als ik keuzerondje 2 selecteer hij naar een ander invoerveld gaat en het invoerveld van de eerste keuze onzichtbaar maakt en ook andersom. Als ik dus keuzerondje 1 selecteer, hij automatisch naar een ander invoervak gaat en het invoervak van keuze 2 onzichtbaar maakt.

wie oh wie kan mij helpen?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik ben ook geen expert, maar ik heb het zojuisteven gemaakt om te checken of ik het voor elkaar krijg.

waarschijnlijk is er een veel betere of makkelijker oplossing, maar ik zal toch uitleggen hoe ik het heb gedaan.

1. Je maakt een veld voor de keuzerondjes, dat is een simpel tekst veld

2. Je maakt 2 velden voor invoer data, ook simpel tekst velden, noemen ze even hier tekstveld 1 en tekstveld 2.

in de opmaak modus selecteer je het veld keuzerondjes, in inspector geef je de waarde aan voor waar of onwaar, ik heb even gewoon aangegeven dat keuzerondje 1 is “ja” en 2 is “nee”

dan selecteer je tekstveld 1 en in inspector geef je aan dat indien het veld keuzerondjes is “nee” dan moet dit veld verborgen zijn.

hetzelfde doe je met tekstveld 2 alleen dan geef je aan bij “ja” dat deze verborgen is.

dan moet je alleen nog even een scriptje maken waarin je na selectie van knopje 1 tekstveld 1 geselecteerd wordt, na selectie van knopje 2 wordt tekstveld 2 geselecteerd, dit scriptje activeren na opslaan van het keuzerondjes veld.

effe in Jip en Janneke taal, ik kan het niet anders omdat ik een amateurtje ben met FM.

succes