Ga naar inhoud
  • 0

Relatie werkt goed maar soms niet, na herstarten FM weer wel ?


MCoolen

Vraag

Hoi,

Ik heb een tabel warehouse_orders en een tabel warehouse_orderlines.
Deze beide tabellen zijn gekoppeld op basis van veld warehouse_order_uuid waarbij:
- in tabel warehouse_orders dit veld een calculatieveld is: Get(UUIDNumber) - text
- in tabel warehouse_orderlines dit veld een text veld is.
- bij de relatie is aangegeven dat wanneer een warehouse_order wordt verwijderd, ook de warehouse_orderlines worden verwijderd.

De relatie werkt gewoon goed maar soms, heel soms zie ik geen warehouse_orderlines terwijl ze er wel zijn.

Als ik vervolgens Filemaker Pro herstart, dan zie ik gewoon weer alles zoals hoort, dan werkt alles weer goed.
Hoe kan dit, heeft iemand hier een verklaring voor ? Hier moet een verklaring voor bestaan toch ?

Alvast dank jullie wel voor jullie hulp.

Gr.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Ari, dank je wel voor je reactie.
 

Het antwoord op je vraag: Omdat dan automatisch bij het aanmaken van een nieuw record een ID wordt toegekend  

Anders moet ik bij het aanmaken van élk record in élke tabel een ID toekennen via een script. 
 

Maar ter info... ik heb uiteraard getest of het probleem zich niet voordeed wanneer de ID niet in een calculatie veld maar in een gewoon tekst vel zou staan. Resultaat: het probleem bleef bestaan.

uiterst vreemd, begrijp ‘t niet. 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is niet gebruikelijk en af te raden om een primary key in een calculatieveld vast te leggen. Je kunt uiteraard wel automatisch een key laten neerzetten via een auto enter calculatie. Wellicht is dat wat jij bedoelt?

Zijn je veldtypen (number of text) aan beide zijden gelijk? 

Vink de indexering eens uit en later weer aan (wel tussendoor opslaan). De indexen worden dan opnieuw opgebouwd.

 

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...