Ga naar inhoud
  • 0

Excel tabel overzetten naar filemaker


Unica

Vraag

Hallo,

in excel selecteer ik uit bijgevoegde tabel een kolom en een rij om een waarde te bekomen.

Ik wil de toepassing naar filemaker overzetten maar weet niet goed hoe ik de data in filemaker moet opslaan.

Gebruik ik een gewone tabel met helling als records en orientatie als velden.

Of is er een andere, elegantere benadering?

mvg

 

Lieven

Hespul.jpg

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt aan 3 herhalende velden XYZ genoeg. Met een scripttrigger bepaal je de veldnaam, get ( activeFieldname ) en de herhaling, get ( ActiveRepetitionNumber ).

Nu weet je waar je cursor staat en run een script om de bijbehorende X,Y of Z velden te bepalen. Deze info leg je vast in een globale variabele en met een conditional format kleur je het veld.

Zo kun je op X, Y of Z klikken om de bijbehorende coordinaten te vinden. Zie bijlage

 

 

.  

3d Matrix.pdf

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen idee wat je met het resultaat wilt gaan doen, dus daarom zou ik gewoon de tabel importeren in een nieuwe tabel.

Dat is gewoon een optie die je bij importeren hebt en dan heb je als resultaat 37 kolommen met 18 records.

Met herhalende velden lijk je misschien met grote stappen snel thuis te zijn, maar achteraf zit je alleen maar te rotzooien met het zoeken van de juiste herhaling etc. 

 

Link naar reactie
  • 0
47 minutes ago, menno said:

Ik heb geen idee wat je met het resultaat wilt gaan doen,

Ik ga er vanuit dat het een vaste matrix is waar je door op X en Y een  lineaal te leggen bij het juiste antwoord komt. Voor dat doel kun je prima met mijn opzet uit de voeten. Als inhoud van de records dynamisch is wordt het wellicht een ander verhaal.

 

Link naar reactie
  • 0

Dank U allen voor de antwoorden.

Eigenlijk is de oplossing simpel maar ik bleef vastzitten in de excel vorm.

De suggestie van XYZ bracht me tot het idee om een tabel te maken met Helling, Orientatie en correctiefactor als velden.

Weliswaar met herhalende waarden in Helling en orientatie en tegen de normen, maar het zou haalbaar moeten zijn.

Met dank

 

Lieven

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...