Ga naar inhoud
  • 0

tweede beeldscherm


jw

Vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja. Ik heb een keer deze methode gebruikt:

- je start in scherm A => bepaal de grootte met Get(ScreenWidth) en Get(ScreenHeight)

- dan stel je de huidige layout zodanig in dat ie op het tweede scherm valt (dus als je eerste scherm 1980 pixels breed is, schuif je het scherm 1981 pixels naar rechts)

- vervolgens vraag je nogmaals de schermgrootte op. Je krijgt dan de gegevens van het tweede scherm.

Link naar reactie
  • 0

Er zit wel een addertje onder het gras als je de waarden wilt gebruiken voor het plaatsen van bijv. een nieuw venster. Onder Windows gaat het niet helemaal goed (of helemaal niet goed, afhankelijk hoe je er tergenaan kijkt).

Heb er in het verleden ook mee zitten experimenteren en toen bleek dat de waardes bij Windows niet helemaal zuiver zijn als je dat ook voor je plaatsing wilt gebruiken. Het kwam voor dat ondanks de juiste waardes het venster toch op het andere scherm terechtkwam. Precies weet ik het niet meer, is iets te lang geleden en ik zou moeten zoeken om het project te vinden waarin ik het heb toegepast.

Link naar reactie
  • 0

Het is ook tricky als beide beeldschermen even groot zijn. En je kunt de schermen ook onder elkaar plaatsen of zelf diagonaal als je in een jolige bui bent.

De documentatie geeft aan dat de resultaten van get ( Screenwidth) betrekking heeft op het scherm dat meer dan 50% van het actieve venster displayt.

Overigens: je hoeft FileMaker natuurlijk niet uit te laten zoeken of er 2 beeldschermen zijn (dat zie je zelf hopelijk ook wel). Het is dus alleen belangrijk om de grootte vast te stellen.

aangepast door hans erik
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...