Ga naar inhoud
  • 0

Zoeken van auto-enter velden


Marsau

Vraag

Hebben jullie een charmante methode om in een willekeurig bestand en een willekeurige tabel velden te vinden waarin een auto-enter wordt uitgevoerd, zoals bijvoorbeeld een aanmaakdatum?

Die velden zitten wel vaak in tabellen, maar worden natuurlijk door elke developer anders genoemd. Dus hoe vind je ze dan?

De virtuele tabellen die de BaseElements plugin oplevert (cool!!) (zie hier), FileMaker_Tables en FileMaker_Fields, gaan net niet ver genoeg. De eigen functie in FileMaker 'FieldType' levert de info ook niet. 

Hebben jullie slimme suggesties?

 

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank!!! Mooi tooltje, Menno!

Ik bedoelde eigenlijk een optie om dynamisch 'on the fly' een overzicht te genereren, dus zonder gebruik van DDR. Zodat je dit in een CF of een portable script in een willekeurige applicatie kunt plakken.

Met de bestaande functie van de BE-plugin (de virtuele tabellen) kom je een heel eind, maar net niet ver genoeg. 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden zei Marsau:

Dank!!! Mooi tooltje, Menno!

Ik gebruik het tooltje eigenlijk om in grote systemen de security in kaart te brengen (die xsl's zitten niet bij deze  versie) en heb het voor deze gelegenheid even aangepast om de autoenters op te lepelen. Ik kan hiermee zien welke account in welke bestanden onbreken en ik kan er ook "wees" accounts mee opsporen. De resultaten gebruik ik dan om alles gelijk te trekken. Met de hand zoeken, openen en aanpassen kan hier echt niet tegenop. Niet qua tijd, maar zeker niet qua foutpercentage.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...