Ga naar inhoud
  • 0

Wie helpt een BEGINNER bij het maken van TABELLEN (3 of 4) en het leggen van RELATIES.


Laurens Zwartkop

Vraag

Ik heb 3 (misschien 4) tabellen: Tentamentraining - Hoofdstukken - Rondes. En misschien Voortgang. Elke record geeft zicht op een vraag over de leerstof en op een al dan niet zichtbaar antwoord. Er zijn 9 hoofdstukken (maar voor het antwoord op mijn vraag mogen dat er ook bijvoorbeeld drie zijn) een elk hoofdstuk wordt geoefend in vier rondes. Moet ik werken met een vreemde sleutel? Met een join-table? Ik heb al mooie lay-outs, dat gaat me goed af. Maar wat vind ik die relaties moeilijk!

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is een pm?

Sorry dat het me bijna duizelt. Ik ben voor het eerst in de community en zie zo veel knoppen en vragen. Hoop dat ik gauw zie hoe het in elkaar zit. Een paar dingen die me niet helder zijn. Hebben Bachje en Bigbadwolf met elkaar te maken?

Praktisch: ik zie geen prullenbak voor als mijn bericht me niet bevalt.

Klopt het dat jullie (moet nu zeggen: 'wij') elkaar niet begroeten? En een bericht niet ondertekenen?

Link naar reactie
  • 0

Nope… we zijn beide gewoon gebruikers.

En inderdaad. Begroeten doen we vaak niet. Zie dit systeem meer als een ‘chat’. Daar begroet / onderteken je ook niet constant. Je weet immers tegen wie je spreekt.

Weggooien van berichten is ongebruikelijk in dit soort systemen. Soms kun je nog wel bewerken.

Hij bedoeld inderdaad een persoonlijk bericht met de hele toepassing (of een kloon).

Link naar reactie
  • 0

Ooit was er ene Felix (...) die zijn hele (omvangrijke) posting-geschiedenis heeft verwijderd, meen ik mij te herinneren. 😀

DM of PM staat voor 'direct' of 'private message'. Een vast onderdeel bij alle forum/sociale online systemen. Naast publieke posts/discussies bestaat er namelijk altijd behoefte aan niet-openbare communicatie, al was het maar om het publieke kanaal te ontlasten van meer persoonlijke uitwisseling met mede-gebruikers.

Ben je inmiddels verder gekomen, Laurens? Een vraag & antwoord systeem zoals jouw tentamen-training is geen beginners-projectje. 

hartelijke groet,
Mars 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...