Ga naar inhoud
  • 0

Touch keyboard onder controle krijgen


Marsau

Vraag

Ik heb voor een FileMaker Go app een zoekvenstertje gemaakt waarin instant zoek-resultaten worden getoond. Dat wil zeggen, elke toetsaanslag genereert een aangepaste set van zoekresultaten. Werkt uitstekend, maar op iOS verdwijnt na elke toetsaanslag het touch keyboard, en komt weer terug.

Dat verruineert de gebruikservaring. Hoe kan je de keyboard gefixeerd in beeld houden?

 

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je echt graag zo'n instant zoekvenster wilt, denk ik dat je boel moet 'faken' en een soort popover of cardwindow moet maken met een 'nep toetsenbord. 26 knopjes met een letter erop....

Kun je ook nog leuke achtergrond graphics doen, kleurtjes etc etc. Je bent even aan het layouten maar je krijgt wel alle controle ervoor terug!

Je kunt er dan ook nog veel gevraagde zoekopdrachten bij programmeren!

aangepast door hans erik
Link naar reactie
  • 0
12 hours ago, Marsau said:

Haha, inderdaad. Maar het is toch een soort blamage als dit de enige 'oplossing' zou zijn.. 

Ja en nee. Het toetsenbord 'wangedrag' wordt denk ik veroorzaakt door de manier waarop iOS op de eventhandlers van FMGo reageert. Ik denk dat Claris daar niet zoveel invloed op heeft. Door zelf iets te bouwen kun je het wel tot in detail naar je hand zetten. Daar is ook iets voor te zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, dat vraag ik mij eigenlijk juist af. Het betreft de interactie tussen veld-manipulatie binnen FM met iOS/ipadOS. Er is verder wel iets van controle ingebouwd bij de scriptstappen (show/hide). Waarom zou dan na elke keystroke in een veld het toetsenbord moeten verdwijnen en opnieuw verschijnen? 

Waarschijnlijk is een dergelijk toetsenbord een herbruikbaar element, dus dat rechtvaardigt dan weer de ontwikkeltijd. Ben benieuwd wat de look & feel zou zijn van een dergelijk keyboard.

Link naar reactie
  • 0
On 12/11/2020 at 1:20 PM, Marsau said:

Nou ja, dat vraag ik mij eigenlijk juist af. Het betreft de interactie tussen veld-manipulatie binnen FM met iOS/ipadOS. Er is verder wel iets van controle ingebouwd bij de scriptstappen (show/hide). Waarom zou dan na elke keystroke in een veld het toetsenbord moeten verdwijnen en opnieuw verschijnen? 

Waarschijnlijk is een dergelijk toetsenbord een herbruikbaar element, dus dat rechtvaardigt dan weer de ontwikkeltijd. Ben benieuwd wat de look & feel zou zijn van een dergelijk keyboard.

Ik zou zeggen: wat houdt je tegen?

je kunt sowieso met styles ook op het gebied van de ‘look’ een heleboel standaardiseren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...