Ga naar inhoud
  • 0

Value list


Rob532

Vraag

In een tabel artikelen geef ik aan dmv een nummer een bepaalde categorie aan. Dat nummer heb ik via een relatie gekoppeld aan een tabel met alle categorieën.

In de hoofdtabel voer je via een value list het juiste nummer in. Echter het enige wacht zichtbaar is in de layout zijn die categorieën die reeds gekozen zijn. Alle andere zijn niet zichtbaar.

Hoe los ik dat op? Een soort tussentabelletje? Wie weet de oplossing.  Alvast bedankt

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

OK bedankt voor het antwoord. Maar.... ik wil de tabel artikelen zo schoon en klein mogelijk houden. De categorieën zijn stukjes tekst. De een wat langer dan de anderen. Als ik later wil gaan zoeken in de tabel artikelen dan gaat het veel sneller als er een cijfer staat dan al die verschillende teksten.  Toch? Of heb ik een les gemist?  dat kan en dan leer ik graag bij.

Link naar reactie
  • 0

Dames en Heren.  Met het schaamrood op de kaken bleek dat ik bij de selectie van de value list voor het eerste getal een verkeerde tabel had gebruikt.

Sorry voor jullie tijd. Wat wel lastig blijft is de sortering. Je kan niet alleen het tweede veld laten zien en sorteren op het eerste.

Als oplossing gekozen om ze beide te laten zien en dan een wit rechthoekje eroverheen te plaatsen.

 

Nogmaals bedankt en prettig weekend allemaal

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden zei Rob532:

OK bedankt voor het antwoord. Maar.... ik wil de tabel artikelen zo schoon en klein mogelijk houden. De categorieën zijn stukjes tekst. De een wat langer dan de anderen. Als ik later wil gaan zoeken in de tabel artikelen dan gaat het veel sneller als er een cijfer staat dan al die verschillende teksten.  Toch? Of heb ik een les gemist?  dat kan en dan leer ik graag bij.

Ja, dat is een overweging. Maar mogelijk niet relevant bij kleine record aantallen. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...