Theo2 Posted January 14, 2004 Posted January 14, 2004 Zijn er meer mensen die moeite hebben met de techniek van dit forum? Ik bedoel daarmee dat het mij regelmatig (soms te regelmatig) overkomt dat mijn browser aangeeft dat de site niet meer gevonden kan worden. Teruggaan naar het laatste scherm werkt dan ook niet meer. In mijn beleving gebeurd dat altijd net nadat ik een lap tekst heb getypt - dus het is frusterend. Het is vooral de laatste week verergerd. Is hier wat aan te doen? Quote
rmw Posted January 14, 2004 Posted January 14, 2004 Ja, ik merk dat ook. Het aanmaken van dit antwoord heeft daardoor ook vertraging opgelopen. Ik merk ook dat wachten totdat mijn browser zegt dat-ie het 60 seconden heeft geprobeerd en er vanaf ziet en het vervolgens nogmaals proberen wel werkt. Het kost wat tijd maar gaat uiteindelijk wel. Voor de goede orde: MacOS 10.3.2, Safari 1.1.1(v100.1) rmw Quote
AvD Posted January 14, 2004 Posted January 14, 2004 Dit probleem is ook al herhaalde keren gemeld via de Moderators en privé mails. Het ligt dus niet aan jullie. Er wordt aan gewerkt, dat is zeker. Quote
Rony Rabijns Posted January 14, 2004 Posted January 14, 2004 Hmm, misschien krijgen ze hun blijde meededeling dat alles terug in orde is ook niet gepost ... Quote
De Foemper Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 Hmm, misschien krijgen ze hun blijde meededeling dat alles terug in orde is ook niet gepost ... Au, die doet pijn Eigenlijk is dit nu juist een deel van het probleem: wij (die het forum hosten) hebben nooit een probleem, we hebben het fenomeen nog nooit gezien... maar wij hebben dan ook een speciale (VPN) verbinding met het forum. Dat maakt het troubleshooten er natuurlijk niet makkelijker op. Om eerlijk te zijn: we werken er aan, maar vinden het niet, vooral omdat we goede feedback moeten krijgen van anderen. Hierbij dan ook een oproep. Het zou ons erg helpen als een beperkte groep gebruikers hier op het forum (gebruik deze thread maar) zou kunnen rapporteren wanneer het "site niet beschikbaar" fenomeen zich voordoet. Wel gedocumenteerd natuurlijk, we hebben niets aan "hij deed het weer niet vanmorgen". D.w.z. graag vermelding van: - tijdstip (zo nauwkeurig mogelijk aub, sync uw OS met een Timeserver) - OS - browserversie - belangrijkste: uw ipadres 't Moet ergens in een klein hoekje zitten, want het forum is 99% van de tijd up, en het lijkt ook wel een golfbeweging te zijn, zo van "het ging deze week goed maar vandaag gebeurt het weer om het half uur". Als developers weten jullie hoe moeilijk het is om zo'n klein niet-reproduceerbaar bugje op te sporen. Met de hulp van de Clarify community geraken we er wel uit. Alvast mijn dank voor jullie professionele medewerking. De Foemper Quote
Rony Rabijns Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 Ik heb het een tijdje in de gaten proberen te houden. Naar mijn gevoel gebeurt het : - als er meer dan 1 gebruiker online is (een geregistreerde) - sinds de extra features zijn toegevoegd - als je een aantal seconden "idle" bent (tijdens het lezen van een post, voorbereiden van een antwoord enz) - het is platform, browser en OS onafhankelijk. (Ik heb zelf OS X, OS 9, WIN 98 en WIN 2000, IE, NN en Safari getest.) (tja je bent ten einde raad en dan ga je zelfs als fervente Mac-gebruiker een WIN-toestel gebruiken ) - het is ook provider onafhankelijk (ik heb Skynet ADSL en Telenet getest op 3 locaties, plus andere gebruikers, ook in NL hebben problemen) - ik kan er bijna donder op zeggen wanneer ik voor een tweede keer op mijn Home knop klik bovenaan het forum, dat ie de mist in gaat. Dit was veel tikwerk, dus het posten ervan zal wel weer een lijdensweg worden. PS ( het is niet de bedoeling dat deze ook pijn doet ) Quote
De Foemper Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 Ik heb het een tijdje in de gaten proberen te houden. Naar mijn gevoel gebeurt het : - als er meer dan 1 gebruiker online is (een geregisteerde) - sinds de extra features zijn toegevoegd - als je een aantal seconden "idle" bent (tijdens het lezen van een post, voorbereiden van een antwoord enz) Zeer belangrijk: hebben de gebruikers enig idee ('t is een moeilijke vraag) sedert wanneer dit probleem is opgedoken? M.a.w. welke dag het is begonnen? - het is platform, browser en OS onafhankelijk. (Ik heb zelf OS X, OS 9, WIN 98 en WIN 2000, IE, NN en Safari getest.) - het is ook provider onafhankelijk (ik heb Skynet ADSL en Telenet getest op 3 locaties, plus andere gebruikers, ook in NL hebben problemen) Dit strookt voorlopig met de feedback van andere gebruikers. - ik kan er bijna donder op zeggen wanneer ik voor een tweede keer op mijn Home knop klik bovenaan het forum, dat ie de mist in gaat. Het zou bijzonder interessant zijn als je dit duurzaam zou kunnen reproduceren. het is niet de bedoeling dat deze ook pijn doet ) Nee, dit is zeer goede feedback, waarvoor mijn dank. Denk aub ook nog eens aan: - tijdstip (zo nauwkeurig mogelijk aub, sync uw OS met een Timeserver) - belangrijkste: uw ipadres DF Quote
Rony Rabijns Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 Denk aub ook nog eens aan: - tijdstip (zo nauwkeurig mogelijk aub, sync uw OS met een Timeserver) - belangrijkste: uw ipadres IP : 213.118.71.138 (ik zit wel achter een NAT-router) 12u26 Zeer belangrijk: hebben de gebruikers enig idee ('t is een moeilijke vraag) sedert wanneer dit probleem is opgedoken? M.a.w. welke dag het is begonnen? ik vermoed op 03-01-04, na het online maken van de nieuwe features zie http://www.clarify.net/viewtopic.php?p=6419#6419 Quote
De Foemper Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 IP : 213.118.71.138 (ik zit wel achter een NAT-router) 12u26 OK, met die gegevens in de hand hebben we kunnen analyzeren, en we zitten wellicht heel dicht bij een oplossing. Ik neem dit verder door met de Clarify admin, en we doen het nodige. Meer nieuws binnenkort, DF Quote
Rony Rabijns Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 IP 81.242.114.52 (achter een NAT) 17u31 (lezen van jouw post) 17u34 (ik wil een nieuw antwoord ingeven, dit dus) 17u36 (ik wil dit antwoord posten) PS : ook jullie server is dan niet te pingen (217.71.124.75) als je connectie weg is. zit het in de hoek van DNS-problemen ... ? Quote
AvD Posted January 19, 2004 Posted January 19, 2004 Het lijkt wel dat alle problemen opgelost zijn. Is dat voor iedereen zo? Quote
Rony Rabijns Posted January 19, 2004 Posted January 19, 2004 Is dat voor iedereen zo? ik neem aan van wel. zie http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1166&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= Quote
rmw Posted January 19, 2004 Posted January 19, 2004 19-01-2004 16:30-16:40 Elke keer als ik na het lezen van een draad via de ok knop onderaan terug wil, blijkt het de eerste keer niet te lukken (time out na 60 seconden) Een tweede keer gaat wel, maar duurt langer dan normaal. OS X 10.3.2 Safari 1.1.1(v100.1) IP 10.3.3.73 (maar dat is intern en ik weet niet hoe ik extern moet achterhalen) rmw Quote
Rony Rabijns Posted January 19, 2004 Posted January 19, 2004 telenet ging de hele dag zonder problemen. skynet is weer wat anders, dat loopt 1 of 2 minuten goed en dan bingo ! Quote
De Foemper Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 IP 10.3.3.73 (maar dat is intern en ik weet niet hoe ik extern moet achterhalen)rmw http://www.whatismyip.com/ Quote
De Foemper Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Het probleem is sedert gisteren opgelost. Er was gisteren nog een periode van 1 à 2 uur dat het niet werkte, dat was een onvermijdelijke test. Het was security-gerelateerd, de belangrijkste reden was dat onze beveiligingssystemen een beetje overijverig waren en bonafide requests ook begonnen te blokkeren. Sorry voor al het ongemak. Maar beter twee dagen down per jaar en goed beveiligd dan altijd up en met de billen bloot. Dank aan al degenen die constructief hebben meegewerkt, in bijzonder RR, AVD, en de admin. DF Quote
Organeduc Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Wanneer ik vanuit mijn werksituatie inlog is er geen enkel probleem en vlieg ik overal doorheen. Maar... wanneer ik vanuit mijn Privesituatie inlog, kom ik eigenlijk de laatste 3 a 4 weken nooit verder dan 1 of twee schermen. Werk zelf met Wind xp Pro, adsl aansluiting, hardwarematige Firewall,. softw.matige firewall Norton. Adsl aansluiting via Planet. Enkele weken geleden ging alles probleemloos, nu is het thuis redelijk ergerlijk. Erg jammer, want het is een hartsikke mooi forum, met serieuze gebruikers. Dat ken ik wel een beetje anders van andere fora. Meer gegevens geef ik graag. Quote
De Foemper Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 wanneer ik vanuit mijn Privesituatie inlog, kom ik eigenlijk de laatste 3 a 4 weken nooit verder dan 1 of twee schermen.Meer gegevens geef ik graag. Kan je het reproduceren, zo van "als ik dit en dit doe, dan hang ik altijd"? Graag een goede omschrijving van het probleem. Geef ook even het exacte tijdstip van de error mee, en je ipadres van tijdens de error. Ik suggereer ook om je logs van beide firewalls na te kijken. Misschien blokkeren die een of ander, en dan vind je dat daarin terug. DF Quote
Peter Wagemans Posted February 1, 2004 Posted February 1, 2004 Ondertussen nog iemand problemen? Ik dat dat het opgelost is. Quote
Dr_Flash Posted February 1, 2004 Posted February 1, 2004 Peter, ik had gisteren nog behoorlijke problemen in http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1212&postdays=0&postorder=asc&start=0 Ik wilde proberen 2 bestanden in 1 post te attachen, wat natuurlijk moet kunnen. Ik drukte per abuis reeds na 1 attachment op OK, en wilde later het tweede bestand toevoegen en zoals je ziet is dat niet gelukt.... Quote
Recommended Posts