Ga naar inhoud
  • 0

tekst uitlijnen in scriptstap


hiker

Vraag

Vanuit een database vul ik een tekstveld met diverse teksten met daarbij zoveel mogelijk de uiteindelijke opmaak die gewenst is qua kopjes (vet, lettergrootte 20, etc).
De inhoud van het tekstveld wordt daarna in Word geplakt en verder bewerkt.

Is er ook een tekstopmaakfunctie voor het uitlijnen van tekst? Grootste gedeelte staat links uitgelijnd, dat gebeurt standaard.
Maar een stukje tekst moet links en rechts uitgelijnd worden. Is daar een opmaakcommando voor? Tekststyle zit het niet bij, verder zie ik het ook nergens (ik zoek justify o.i.d.)

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik verzamel uit veel velden de inhoud in een veld en voeg code toe (vet en lettergrootte, font, etc.) en kopieer de inhoud van dat veld naar Word. Daar staan kopjes dan al iets groter en vetgedrukt, tabs zijn ingesteld, etc.
Klant wil een deel van de tekst links en rechts uitgelijnd hebben.
Als daar een code voor is zodat ik dat alvast kan meegeven dan hoeft de klant dat niet meer handmatig in Word te doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...