Ga naar inhoud
  • 0

TLS 1.1 en TLS 1.2


Marsau

Vraag

Ik werd er vandaag op gewezen dat één van mijn servers wat betreft veiligheid niet 'compliant' is met het geldende organisatiebeleid. Want als je het server adres invoert bij https://www.ssllabs.com/ssltest/, dan krijgt deze een B-codering. Nog net niet zwaar problematisch, maar zeker niet top.

Het zit in het feit dat TLS versie 1.1 wordt gebruikt. Terwijl TLS1.2 nu toch wel een minimale norm is.

Oke dan, hoe passen we dit in de server aan?

Op de Claris.com forums wordt het probleem wel ergens benoemd: https://community.claris.com/en/s/question/0D50H00006h9E1x/is-there-a-way-to-disable-tls-10-and-tls-11-on-filemaker-server-15

Feitelijk moet ergens de configuratie van de Apache server worden bijgewerkt. Maar ik kom er niet verder mee. De tip lijkt betrekking te hebben op een Mac server, en de betreffende bestanden kan ik niet vinden op de Windows Server die ik nu tot TLS 1.2 wil dwingen.

Wie heeft eerder met dit bijltje gehakt?

 

aangepast door Marsau
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik gok dat je op Windows 2016 of 2019 draait. Je kan dan heel eenvoudig de registry aanpassen, want dit is een instelling van het OS en niet van FMServer.

Pak het bijgevoegde bestandje uit en dubbelklik het op de desktop van de Windows-Server, geef toestemming voor de import met regedit. Herstart IIS of de hele server .... TLS 1.1 is nu uit.

Als je FMS op CentOS heebt draaien, dan is TLS1.1 standaard al uitgeschakeld. Hoe het staat ingesteld op MacOS weet ik niet, maar dat is ook eigenlijk geen server OS.

TLS11.reg.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...