JeanWM Posted September 30, 2002 Posted September 30, 2002 Voor diegene die Filemaker Server 5 gebruiken onder Mac : Selecteer "About Filemaker" in het Apple menu Klik op 'Credits' Hou de "Option" key down en klik op het cijfer 5 in de zin "Filemaker Server 5". Jean Quote
jw Posted September 30, 2002 Posted September 30, 2002 wat een pech, ik heb alleen Filemaker 5.5 server op de Mac. Quote
AvD Posted September 30, 2002 Posted September 30, 2002 Ik vermoed dat het hier om een eastern egg gaat. Ik heb zo direct niets bij de hand om het even uit te testen. Daarom dit eerbaar voorstel: jij vertelt ons wat er dan gebeurt, en ik verklap op welke manier je in MS Excel een volledige driedimensionele game kunt vinden (ja: vinden, niet creëren: het ding zit er al in, en niet van de minste...) Quote
JeanWM Posted September 30, 2002 Author Posted September 30, 2002 Allee vooruit : Heel de Filemaker Developer group. Leuke groepsfoto. Quote
AvD Posted October 1, 2002 Posted October 1, 2002 Vooruit, hier gaat ie dan. Het verhaal gaat dat de Excel programmeurs zo zuinig en efficiënt hadden gewerkt dat er nog ruimte over was voor wat fun. Dat een hele driedimensionele game in Excel verstopt zich kan verwonderlijk zijn. Persoonlijk vind ik het nog het strafst dat de namen van de ploeg op de rechtermuur voorbijscrollen, terwijl dat op de linkermuur nog eens herhaald wordt in spiegelschrift... Het spel zit erin vanaf Excel 7.0; in latere versies heb ik het ook nog aangetroffen (ik herinner me niet het ooit ook op Mac gezien te hebben, kan best, maar ik weet het niet meer). Open een nieuw Excel werkblad. Ga naar cel A95 Selecteer de hele rij Ga met Tab naar kolom B Kies Help - Info in het menu Klik op Ondersteuning met ingedrukte CTRL SHIFT Daar verschijnt ie! Om door het labyrinth te lopen: gebruik de pijltoetsen; de C-toets en de D-toets dienen om de trappen op en af te lopen. Om de muur te openen: tik in EXCELKFA. Quote
Recommended Posts