Jump to content
  • 0

Welke toets voor inspringen van tekst?

Stamp

Question

Posted

Best forum,

Zo vaak als ik heb geprobeerd een tab :roll::roll::twisted::oops: op de liniaal te zetten in een 'tekstveld' van FMPro, heb ik ook geprobeerd om in dat tekstveld de tekst te laten inspringen met een tabtoets.

Maar ik kan geen toetscombinatie vinden die dat mogelijk maakt. Kan iemand mij helpen?

( In Word zet je een tab en dan kun je dus de 'tab toets' gebruiken, zoiets bedoel ik!)

Alvast bedankt!

Marianne

MacOsX / FMP6

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het staat zo letterlijk in de online help:

To insert a tab in a field: Press Option-Tab

Om zo'n ding te vinden: FileMaker Pro Help oproepen, in het zoekvenster iets intikken waarvan je denkt dat het in je vraag komt (zoals het woordje keyboard bijvoorbeeld, om maar iets te noemen, en dan gewoon lezen in het lijstje van helponderwerpen die je worden aangeboden. Meestal heb je het dan binnen enkele seconden.

HTH (for ever!)

PS Nu we toch over dit onderwerp bezig zijn: is het jullie ook al opgevallen dat het verschijnen van de online help onder Windows oneindig veel sneller gebeurt dan op de Mac :cry::cry: ?

• 0
Posted

Dank je wel voor de tip.

Maar het blijkt veel eenvoudiger te gaan.

In het tekstveld kun je via de liniaal -terwijl je de inspringeng van de tekst wil-

ter plekke aan passen en zo voort.

dit is zo stom van me! Ik werk al jaren met FMP en had nooit begrepen hoe het werkte. Inmiddels heb ik een heel nette brief met inspringende items gemaakt.

Wat mooi! :idea:

Groet van Stamp :lol: