Ga naar inhoud

FileMaker 19.2 is uit...


Marsau

Aanbevolen berichten

Ik ben wel benieuwd hoe Claris dat met licenties gaat aanpakken. Een paar klanten van mij hebben een 'full install' (bijvoorbeeld via de BOGO regeling die morgen afloopt). Je krijgt er dan 1 jaar gratis updates bij, ik neem aan vanaf het moment dat je de licentie aanschaft. Maar komt er op een zeker moment toch een FileMaker 20? Of zegt Claris bij FileMaker 19.4 ineens: dit is een major release, trek je portemonnee maar? Of gaat het dan uitsluitend om de aanschafdatum.

Ik heb net een BOGO voor een klant aangeschaft, 1 dag voordat 19.2 uitkwam (toeval).

Link naar reactie

Voor FileMaker cloud is nu een 'sneak preview' beschikbaar om applicaties in de cloud te maken/bewerken. Ook krijgen de instances meer rekenkracht (en dat was naar mijn oordeel hard nodig!).

@Hans Erik: t.a.v. BOGO geldt  voor individuele licenties, en ik geloof dat er altijd binnen termijn geldt waarbinnen ofwel kosteloos, ofwel tegen een sterk gereduceerd renewal tarief mag worden doorgegaan. Die termijn is best ruim. Er wordt nu echter al een tijdje gesuggereerd dat de tijd van major releases ten einde is, en dat er meer geleidelijker zal worden geüpgraded. Je zou wellicht op grond daarvan wel een aanpassing van het model mogen verwachten.

 

Citaat

Claris FileMaker Cloud 2.19.2
=======================
Get a sneak peek of creating apps right in your browser — no FileMaker Pro required.
Start creating your custom apps directly in FileMaker Cloud with this preview experience. No need to install FileMaker Pro. Just click “Create New” in the Claris Customer Console and you’re on your way. Then just use the Edit button to continue expanding your apps. You’ll be able to build FileMaker apps faster than ever.

Get an instant performance boost with a free upgrade.
To provide you with the best FileMaker Cloud experience, we are immediately upgrading instances (virtual computing environments) at no charge so that customers will have the right amount of computing power to run their cloud-hosted apps. For example, if you’re running on a medium instance type, you’ll automatically be upgraded to a large instance at no additional cost. In addition, you’ll be able to upload large apps to FileMaker Cloud faster with a new Admin API.

 

Link naar reactie
14 uur geleden zei menno:

Helaas niet op MacOS 10.15.7 (Catalina) en het schakelen van en naar dark-mode maakt de tekst van de scriptstappen onleesbaar als je FMP niet afsluit. De workarounds blijven dus nodig. Ik heb het al op de site van Claris gemeld.

Wellicht niet nodig om te vermelden voor de apenbrood etende power-users:

De MBS plug-in lost het probleem ook op. Al zijn er nog 65.000 andere redenen om de plugin te gebruiken. :-)

Link naar reactie

Dat ze een simpel probleem als de ‘afgebroken’ scriptnamen niet eens op hebben gelost (en ja ik gebruik ook nog Catalina om voor mij belangrijke redenen) is twijfelachtig.

Het is er eentje in een rits van slecht nadenken bij Claris over hoe gebruikers (= ontwikkelaars) met hun software omgaan. Hier wordt ik weer niet vrolijk van…

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...