Ga naar inhoud
  • 0

Data zoeken en weergeven van een invoerlijst


Prizerak

Vraag

Hallo

Ik ben aan bezig met een opzet voor een club

elk lid is een record  hierbij wordt in een veld doormiddel van een invoerlijst de plaatsnaam geselecteerd
en in een ander veld of het jeugd of een volwassenen is ook doormiddel van een invoerlijst 

de opzet is om in een home layout aan te geven hoeveel bv de plaats Utrecht voorkomt 
en ook hoeveel jeugd er in Utrecht traint 

Ik ben al een redelijke tijd bezig om dit op te lossen maar ik krijg het niet voor elkaar 
optie als Count en get heb ik gebruikt. maar dat werkte niet 
ik ben niet zo goed met gehele scripts ect " waar ik wel aan werkt"

wie kan mij helpen. hopelijk heb ik het goed uitgelegd 

alvast bedankt 

 

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die 'Count' werkt anders dan hoe je hem hier probeert te gebruiken. Pas hem toe op een veld in een gerelateerde tabel vanaf klanten, waarbij de relatie dan gebaseerd is op plaatsnaam..

Kies dan een veld dat altijd een waarde heeft. 

Om categorieën te onderscheiden zou je twee calculatieveldjes kunnen toevoegen, gekoppeld aan het keuzeveldje.: CatJeugd (1 of 0/niets) en CatVolw (1 of 0/niets). Je kan dan vervolgens gemakkelijk totaalgegevens ophalen. Met Sum () of Count ().

Maar je hebt dan nog niet het staatje dat je wil. Er valt wat voor te zeggen om een aparte tabel plaatsnamen te maken, waarbij je deze dan eenvoudig op andere plaatsen als een portaaltje kan tonen, eventueel met achterliggende info.

Al met al wat werk in de relationele sfeer :-)

Een andere optie is dat je een SQL een tekstueel rapportstaatje samenstelt. 

En vanzelfsprekend zijn er nog meer benadering, afhankelijk van je exacte wensen en doelen.

Link naar reactie
  • 0

oke dan, voor de duidelijkheid ik ben een goedbedoelde noob recht toe recht aan gaat redelijk, nu wordt het voor mij iets onbegrijpelijk 
ik heb getracht op te zoeken wat je bedoeld maar dat was niet echt een suc6 

wat ik wel weet is dat de gegevens in 1 tabel staan dus de relatie is niet echt van toepassing " dacht ik zo " 
is het raar als ik een voorbeeld vraag wat je bedoel over het al gemeen red ik het daarvandaan wel 

Link naar reactie
  • 0

Dat heb je toch verkeerd gedacht :-) In de data kan je vele relaties vinden, die je wellicht expliciet moet maken om je doelstellingen te bereiken. 

Je kan een relatie van de tabel (Clubleden) met een zelfde tabel kunnen maken waarbij plaatsen aan elkaar gelijk zijn. Je kan het ook laten en met bijv SQL een oplossing coderen, maar dat vergt nog meer specifieke kennis.

Het is lastig een voorbeeld te geven: ik reikte je meerdere benaderingen aan en ik weet niet wat je precies wilt realiseren.

Ik denk dat het voor jou zinvol kan zijn om een cursus te volgen om een goede basis te leggen. Er zijn verschillende (online) opties. Zie eerdere recente tips hierover in dit forum.

 

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...