Jump to content
  • 0

Geneste gegevens exporteren

Organeduc

Question

Posted

Als ik bestand het "Leerlingen" heb en daarnaast een bestand "Bedrijven", kan ik in een nieuw bestand "Koppelingen" een leerling aan een bedrijf koppelen. Naast het bestand "Bedrijven heb ik ook nog een bestand met "Docenten".

Aan ieder bedrijf is via een docent gekoppeld.

Als ik in hjet bestand "Koppelingen" naast het bedrijf ook nog eens de eraangekoppelde docent zichtbaar maak, is er dus eigenlijk sprake van een geneste koppeling.

Wanneer ik probeer om samen met allerlei andere gegevens uit de gekoppelde bestanden "Bedrijven" en "Studenten" ook die geneste koppeling met "Docenten"probeer te exporteren, lukt dat niet. Erger nog: FM sluit alles af en bij heropening blijkt alles niet goed afgesloten te zijn. Een beetje gevaarlijk dus.

In het geexporteerde bestand kan ik ook geen kolom vinden met Docenten. De rest is er allemaal wel.

Doe ik iets verkeerd of kan het allemaal niet zoals ik dat wil?

Wanneer ik een lijst maak in het bestand koppelingen, kan ik alles wel laten zien, maar een dergelijke lijst als totaal exporteren, wanneer je hem bijvoorbeeld zou hebben kunnen selecteren, zoals dat in Access wel kan, is niet mogelijk. Het moet toch op de een of andere manier kunnen???

Help!

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Erger nog: FM sluit alles af en bij heropening blijkt alles niet goed afgesloten te zijn. Een beetje gevaarlijk dus.

Dit komt, voor zover ik weet, enkel voor bij corrupte bestanden. Als dat mij hier overkwam, zou ik ongerust zijn. :cry:

• 0
Posted
Doe ik iets verkeerd of kan het allemaal niet zoals ik dat wil?

ik zit me af te vragen waarom jij een bestand "koppelingen" nodig hebt ?

(normalisatie ? hmmm)

volgens mij kan je, wat jij doet in "koppelingen", ook doen in "bedrijven".

de relatie tussen "leerlingen" en "bedrijven" is dan gebaseerd op het ID van het bedrijf, en de "docenten" relateer je ook op die manier aan de "bedrijven".

• 0
Posted
Ik krijg het akelige gevoel toch een aantal dingen verkeerd opgezet te hebben. En alles werkte juist zo mooi!

Wat bedoelt men met normalisatie?

Rony heeft daar al op geantwoord (zie hierboven). Kort gezegd: enkele belangrijke basisregels die je moet respecteren als je een goed werkend databankensysteem wil opzetten. Die regels zijn eigenlijk zo voor de hand liggend dat velen ze spontaan toepassen zonder ze eigenlijk ooit gelezen te hebben.

• 0
Posted

Omdat ik zeer regelmatig geen contact met het forum kan krijgen, is het me gebeurd dat ik een bericht soms 2 x verstuur. Ik kan echter geen lijn ontdekken in wanneer het forum goed en wanneer het minder goed bereikbaar is, vandaar dat ik me in die tweespraak tot nu toe niet gemengd heb.

Excuses daarvoor!

• 0
Posted

Een en ander wat reeds behandeld is, heeft me goed geholpen.

Maar ................

een antwoord op mijn vragen betreffende de wel/niet exportmogelijkheid heb ik nog niet gekregen. Kunnen jullie me daar ook mee helpen?

• 0
Posted
Eeen antwoord op mijn vragen betreffende de wel/niet exportmogelijkheid heb ik nog niet gekregen.

het zou moeten kunnen ( als je relaties goed liggen) maar ik vrees dat AvD het bij het rechte eind heeft. Dat is tenminste ook mijn ervaring.