joser Posted January 22, 2021 Posted January 22, 2021 Voor de opname van tellerstanden heb k een database gemaakt waar tellerstanden kunnen worden ingevuld. Deze database is met de ipad toegankelijk via 4G en een VPN. Alles werkt heel goed. Maar als men bijvoorbeeld in een kelder zit, dan wordt de verbinding soms verbroken omdat de 4G geen bereik heeft. Alle gegevens die dan worden ingevuld raken verloren. Zou er een systeem bestaan om de ingevulde gegevens te bewaren tot er weer verbinding kan worden gemaakt? Of zou het beter zijn een aparte database op de ipad te plaatsen en manueel te synchroniseren met de hoofddatabase? Quote
0 hans erik Posted January 24, 2021 Posted January 24, 2021 Als de verbinding soms voor ‘onbepaalde tijd’ wegvalt, zou ik inderdaad kiezen voor een lokale app die - zodra er weer een verbinding is - de data uploadt naar het centrale bestand. Quote
0 joser Posted January 25, 2021 Author Posted January 25, 2021 Dag Hans, bedankt voor uw respons, Met vriendelijke groet Quote
Question
joser
Voor de opname van tellerstanden heb k een database gemaakt waar tellerstanden kunnen worden ingevuld.
Deze database is met de ipad toegankelijk via 4G en een VPN. Alles werkt heel goed.
Maar als men bijvoorbeeld in een kelder zit, dan wordt de verbinding soms verbroken omdat de 4G geen bereik heeft.
Alle gegevens die dan worden ingevuld raken verloren.
Zou er een systeem bestaan om de ingevulde gegevens te bewaren tot er weer verbinding kan worden gemaakt?
Of zou het beter zijn een aparte database op de ipad te plaatsen en manueel te synchroniseren met de hoofddatabase?
2 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.