Jump to content
  • 0

indexering exporteren

mackerjack

Question

ik weet niet zeker of dat via de indexering werkt ... maar ik heb een veld in mijn factuur die bij het intypen van een letter direct al een lijst met eerder gebruikte mogelijkheden geeft. in het nieuwe jaar gebruik ik een nieuw bestand voor mijn facturen maar de mooi opgebouwde lijst uit het vorige jaar is dan dus mooi verdwenen. kan ik die lijst in mijn oude bestand exporteren? ik kan er dan een invoerlijst o.i.d. van maken zodat hij altijd beschikbaar is.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Van het exporteren van een indexering heb ik verder nog nooit gehoord. 

Wat je wil kan je op twee manieren realiseren:

Optie 1. Hou op met elk jaar een nieuw bestand aan te maken. 

Optie 2. Maak een aparte tabel voor alle mogelijkheden en koppel dat aan je facturen. Gebruik dat dan als invoerlijst oid.

• 0

dankjewel marsau, voor het meedenken

vaak stel ik mijn vragen te simpel en blijkt er meer achtergrond informatie nodig te zijn. ik dit geval was ik te uitgebreid. de vraag in wezen komt er hier op neer: is het mogelijk om een lijst te genereren van alle inhoud van een veld in een bestand.

de vraag hier opnieuw definieren geeft mij eigenlijk direct zelf het antwoord (denk ik): ik hoef alleen maar het bewuste veld te exporteren naar excel of zo en ik heb alle data beschikbaar.

nogmaals dankjewel voor je reactie. ik zou er anders niet zo snel opgekomen zijn.

• 0

De waardes in de dropdown zijn de ontdubbelde en gesorteerde waardes uit alle records. 

je kunt die waardes exporteren, maar je kunt ook direct de lijst van de dropdown ophalen met het commando

valuelistitems(Filename;valuelist)