Jump to content
  • 0

Kopieren uit portal en plak in new portal row

Tom

Question

Posted

Hallo iedereen,

ondertussen ben ik op een volgend probleem gekomen.

eerst en vooral Rony nog eens bedanken voor zijn hulp met de portal filter alsook alle anderen die reageerden.

Blijkbaar is het probleem met het forum hier opgelost.

Ik vlieg er niet meer uit....

hartelijk dank.

Ik heb nu de product items in mijn gefilterde portal staan.

Op diezelfde layout staat er ook een portal met mijn Bon lijnen.

de bedoeling is dat ik op een lijn in de producten klik (van de gefilterde portal) en dat dit product dan in de portal van de bon lijnen komt op dezelfde layout.

ik heb dit geprobeerd met een copy paste script, maar dit lukt maar deels.

het script zit achter een button op de volledig eerste portaalrij.

ten eerste kan je een product precies maar een maal kopieren.

ten tweede kan ik ze enkel maar in volgorde kopieren.

doe ik hier iets verkeerd? of moet de button speciaal geplaatst worden op de portaalrij om te werken?

alvast bedankt voor de reacties....

[/b]

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
de bedoeling is dat ik op een lijn in de producten klik (van de gefilterde portal) en dat dit product dan in de portal van de bon lijnen komt op dezelfde layout.

ik heb dit geprobeerd met een copy paste script, maar dit lukt maar deels.

ik zou copy paste vergeten en een setfield prefereren. met die copy paste ben je genoodzaakt naar een layout te verwijzen waar het veld staat om te pasten. en dat wordt weleens vergeten ...

het script zit achter een button op de volledig eerste portaalrij. of moet de button speciaal geplaatst worden op de portaalrij om te werken?

yip, achter iedere rij. dat was waarschijnlijk nu ook je bedoeling, maar ik vermoed dat je de button net iets te groot getekend hebt, waardoor ie niet aan het portaal toebehoort, maar "los" op de layout staat

ten tweede kan ik ze enkel maar in volgorde kopieren.

dat komt waarschijnlijk omdat je script enkel achter (lees ter hoogte van) de eerste portaalrij zit.

ten eerste kan je een product precies maar een maal kopieren.

doordat je knop enkel ter hoogte van de eerste portaalrij zit, ben je door op de button te klikken, kwijt welke portaalrij geselecteerd was. (FM doet eerst een exit-record, voor ie het script start) en hierdoor weet FM ook niet meer welke portaalrij te nemen, en neemt ie dus het eerste record uit die portaalrij.

• 0
Posted

bedankt Rony voor je reactie.

heb het geprobeerd maar met set field overschrijf ik steeds mijn eerste portaalrij ipv een nieuw record in de portal van de bon lijnen aan te maken.

is daar een oplossing voor?

• 0
Posted

in het script die de kopieer-actie uitvoert, die moet natuurlijk wel een nieuw record aanmaken, want dat gebeurt niet van zelf. Dus een scriptstap "new record", de recordpointer staat dan op dat record. Dan vul je het sleutelveld zodat deze in het portaal zichtbaar wordt. Tenslotte vul je de velden die je verder wilt vullen, dus onderandere de waarde die je feitelijk wilt kopieeren.

Om het mooi af te maken zorg je ervoor dat de twee portalen de twee betreffende regels in beeld houd door er naar toe te springen en te markeren.

• 0
Posted

Bedankt Rony bedankt,

had ondertussen al een script gemaakt om mijn keyfield te kopieren naar een global.

Om dan in de andere portal een button te zetten die deze global uitleest.

werkt ook....

....maar ik vind jouw oplossing veel beter, want alles gebeurt nu in 1 handeling.

Ik ga ze direct implementeren.

Ik hoop dat ik voor u ook eens van dienst kan zijn.