Ga naar inhoud
  • 0

Adres completeren in FileMaker via Google Maps


Roger

Vraag

Via een derden platform krijg ik op minimalistische wijze adressen aangeleverd. Bijvoorbeeld: 49 Woodlands crescent Glasgow (input)

Mijn vraag is: Kun je, wat handmatig appeltje/eitje is, een adres automatisch compleet maken via de Google Maps route. 

Genoemde input invoeren in Google Maps levert een keurige output op (zie ook bijlage):

49 Woodlands Cres
Bothwell
Glasgow
G71 8PX
Verenigd Koninkrijk

En ook deze url:

https://www.google.nl/maps/place/49+Woodlands+Cres,+Bothwell,+Glasgow+G71+8PX,+Verenigd+Koninkrijk/@55.8099586,-4.0764577,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x48886a91788cdbb7:0x90b62cc926511bae!8m2!3d55.8099556!4d-4.074269

De data uit de url destilleren lukt wel, al is het toch vervelend dat er na de plaatsnaam geen komma volgt, waardoor de postcode achter de plaatsnaam staat. Temeer omdat de postcode in dit voorbeeld uit 2 delen bestaat. Wij mensen zien in 1 oogopslag welk deel hier de plaats en welk deel de postcode is maar voor de computer is dat minder evident. Iemand die daar een slimme suggestie voor heeft, be my guest. :-) Want nu krijg je:

49 Woodlands Cres
Bothwell
Glasgow G71 8PX
Verenigd Koninkrijk

Maar waar het me in deze topic echt om te doen is: Is er een manier om vanuit FileMaker de input (onopgeknipt) naar Google Maps te sturen en vervolgens de url terug te vragen?

 

 

Schermafbeelding 2021-02-15 om 12.04.05.png

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Schetsmatige, mogelijke oplossing:

Ik denk dat je hier met de publieke benadering van GoogleMaps niet uit komt. Maak een Google API-key aan en selecteer een van de geo-location API's (ik weet zo even niet welke het meest geschikt is). Als resultaat van zo'n query zou je een JSON object moeten krijgen waaruit je alle deel-elementen kunt halen die je voor je completering (of correctie?) nodig hebt. 

Hou er rekening mee dat je iets serieus aan fout-afhandeling moet gaan doen. Dat heb je al als 0 of >1 zoekresultaten hebt.

De Google APIkey vereist registratie en kost in principe geld, maar slechts vanaf een zeer aanzienlijk gebruiksvolume.

aangepast door Marsau
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...