Ga naar inhoud
  • 0

Tekst veranderen


Tuscani

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is minder eenvouding dan je denkt. Velden zijn in FileMaker niet dynamisch, en er is ook geen ‘signaal’ als de tekst niet volledig zichtbaar is in het veld. Het enige wat je zou kunnen doen is grofweg bepalen hoeveel tekens er in een veld passen en daarnaar te handelen via een scripttrigger op het veld.

Als er teveel tekst is zou je via de trigger het corps (lettergrootte) kunnen wijzigen. Niet waterdicht, maar dit is ongeveer wel het maximale wat je kunt doen. En ergens loop je toch tegen de grens aan van wat nog leesbaar is (als dat tenminste nodig is).

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat Tuscani iets anders bedoelt, nI. dat de tekstopmaak wordt meegeplakt en dat het daardoor bijvoorbeeld veel te groot wordt. De opmaak van het veld wordt tijdens het plakken overruled.

Je kunt dit voorkomen door 'Paste Text Only' te gebruiken. Ik pas in al mijn toepassingen in Custom Menus het commando 'Paste' aan met deze scriptstap, zodat dit standaard bij Cmd-V gebeurt.

Een andere mogelijkheid is om direct na het plakken Cmd-Z te doen. Dan wordt de ongewenste opmaak verwijderd.

PTO.png.198c8c83ee798a7f954ce013ad68c9af.png

 

PTO.png

aangepast door hbrendel
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties ! 

Maar zou het toch graag willen zoals  bigbadwolf het voorsteld . 

Heb het eens geprobeerd maar helaas lukt het maar een deel . De tekst die ik plak word kleiner ,maar als ik wil, de volgende regel zoeken in het veld ,dan lukt zoeken niet meer . 

ps ik ben maar beginner in FM ! 

Alvast bedankt voor de hulp 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien kunnen we beter helpen als we een duidelijk(er) beeld hebben wat je voor ogen hebt.

Je hebt het nu ineens over zoeken, terwijl je het eerst hebt over de weergave van de tekst.

Dit zijn twee totaal verschillende zaken. Zoeken heeft niets te maken met de grootte van de letters. Als je niet kunt zoeken ligt dat eerder aan de wijze waarop je zoeken en of het veld wel geindexeerd is.

Link naar reactie
  • 0

Oké , 

Ik heb een portaal gemaakt waar ik partnr - omschrijving - aantal - prijs - btw heb gemaakt . ( de zogezegde factuurlijnen ) . deze heeft een relatie met een artikel bestand . Maar sommige artikelen zijn niet aanwezig in het bestand . Dan zoek ik al is gauw bij de leverancier het desbetreffende artikel op( op de website) en kopieer en plak ik het in het veld omschrijving . Uiteraard als ik kopieer en plak komt het lettertype of grote niet overeen. Wat ik wil is dat als ik het desbetreffende artikel niet vind in het bestand , dat ik het kan plakken en dat het automatisch de grote aanpast. Anders krijg je op het factuur dat je aan de klant moet geven een wirwar van grote van letters, wat niet mooi oogt . 

omschrijving  Geindexeerd,Opzoeken,Op berekening,Negeren toestaan

ik hoop dat jullie hiermee wat zijn . mochten er vragen zijn stel ze gerust . 

Alvast bedankt voor de vele moeite dat jullie doen ! 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dan doe je toch zoals @bigbadwolf in zijn tweede antwoord zei, voeg aan de auto-enter-opties een berekening toe (dit kan gewoon tegelijk met een opzoek, zoals je die nu al hebt)

TextFormatRemove ( Self )

het vinkje bij "bestaande inhoud niet vervangen" moet dan worden weggehaald. De trade-off is dat je dan geen afwijkende opmaak in dat betreffende veld meer kan toevoegen. 

Je zou dát weer kunnen oplossen door structureel artikelen eerst in je eigen artikeltabel te zetten, daar alle formattering te verwijderen (met auto-invoer of handmatig) en dan alleen artikelen uit je eigen artikel-tabel op je werkorders te zetten

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik liever het wijzigen in:

TrimAll( 
   substitute ( 
      textformatremove ( self ) ; 
   [ Char ( 10 ) ; " " ] ; 
   [ Char ( 13 ) ; " " ] ; 
   [ Char ( 160 ) ; " " ] ) ; 
1 ; 1 ) 

Met charnrs 10 en 13 pak je alle vormen van ¶ beet en wijzig je vervolgens in spaties, met charnr 160 wijzig je de z.g. non-breaking-spaces in normale spaties (een veel voorkomend "plakken uit een browser" probleem) en tenslotte haal je met TrimAll() alle voor- en nalopende plus alle tussenliggende dubbele spaties weg.

Link naar reactie
  • 0

Omdat je niet specifiek een substitute doet voor bepaalde teken (behalve dan de Char-codes), kun je die eenvoudig om de hele code heen zetten:

 

Upper (
	TrimAll( 
 	  Substitute ( 
 	     TextFormatRemove ( 
		If ( IsEmpty ( self ) ; 
		     ArtikelRelatie::Omschrijving ; 
		     Self ) ) ; 
  	 [ Char ( 10 ) ; " " ] ; 
  	 [ Char ( 13 ) ; " " ] ; 
  	 [ Char ( 160 ) ; " " ] ) ; 
	1 ; 1 )
)

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...